Програма "З Україною в серці"
16.03.2016 Administrator Категорія: Новини
« З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»
програма громадянсько-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
в ЦТДЮ
Мета, завдання, принципи та структура програми
Пропонована програма «З Україною в серці» покликана наситити навчально-виховний процес у ЦТДЮ цікавими динамічними формами і методами виховної роботи (як інноваційними, так і традиційними), що носять виразний національно – патріотичний , соціально-культурний, пізнавальний та мистецький зміст, і спрямована на:
- формування в дітей високої патріотичної свідомості , активної громадянської позиції, відповідальності за долю країни,
- усвідомлення ними потреби збереження культурної спадщини українського народу,
- розширення їх уявлень про історичну єдність і спадкоємність наших звичаїв і традицій,
- посилення ролі сімї у патріотичному вихованні дітей.
- формування потреби духовного, інтелектуального самовдосконалення своєї особистості.
Головна мета програми - виховання національно свідомого громадянина-патріота незалежної України, що живе з Україною в серці, вірою в Бога і благодатною любов’ю до людей.
Загальна мета програми чітко конкретизується у п’ятьох визначених для подальшої реалізації напрямках роботи, що відображені у відповідних блоках програми.
Перший блок програми має назву «Щоб у серці жило почуття Батьківщини» і передбачає формування поваги до України, державних символів , рідного краю та національної гордості за свій народ, прагнення презентувати себе як представників великої нації, зберігати історичну пам’ять, бути готовим до активної національної творчості, участі в розвитку рідної культури, духовності
Другий блок програми «Україна – це ми » передбачає формування лідерських якостей особистості громадянина –здатного до відповідальності, самореалізації й адаптації в суспільстві;
Заходи , які реалізуються в наступному блоці програми «Здорова нація-майбутнє України» сприяють формуванню в школярів та учнівської свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей, особисту причетність та відповідальність усіх та кожного за стан довкілля, як важливої умови повноцінного життя;
Формування у дітей художньо-естетичної культури почуттів; популяризації давніх та сучасних видів українського мистецтва; вироблення у дітей практичних умінь і потреби примножувати культурно-мистецьке надбання народу, відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті. Заходи, що покликані реалізувати поставлені вище завдання, представлені у четвертому блоці програми «Живодайні джерела духовності».
П’ятий блок «Сім’я – людського серця оберіг» тематично об’єднує заходи, спрямовані на духовний розвиток особистості дитини, формування її моральної культури, засвоєння моральних норм, принципів, категорій, ідеалів сім’ї .
Кожен блок програми містить підрозділ «Інформаційно-методичне забезпечення», що покликаний стати своєрідною методологічною майстернею для педагогів і включає у себе організацію науково-практичних семінарів, семінарів-брифінгів, круглих столів, методичних фестивалів з вивчення передового педагогічного досвіду, майстер-класів, написання науково-пошукових робіт, створення презентацій тощо.
Розроблена програма ґрунтується на таких принципах:
- Принцип національної спрямованості, що передбачає формування у вихованців загальнолюдських та національних цінностей, поведінкових норм.
- Принцип історизму, який полягає у прищепленні учням шанобливого ставлення до історії рідної землі, її світлих і трагічних сторінок; формування прагнення вивчати, зберігати і примножувати культурно-історичні надбання і цим викликати бажання горнутися до свого рідного, допомогти збагнути суть сучасного, з оптимізмом дивитися в майбутнє.
- Принцип цілісності, системності, наступності та наскрізності, в основі якого лежить гармонійний та всебічний розвиток особистості, формування цілісної картини світу, привнесення запропонованих вище виховних аспектів у всі форми навчально-виховного процесу, включаючи самоврядну діяльність учнів.
- Принцип культуровідповідності, що має на меті засвоєння учнями загальнокультурних надбань, забезпечення духовної єдності, наступності та спадкоємності поколінь.
- Принцип активності й творчої ініціативи, який полягає у поєднанні педагогічного керівництва з ініціативою вихованців ЦТДЮ.
Програма «З Україною в серці» – комплексна та інтегрована: тут поєднано традиційні та інноваційні форми, методи розвитку особистості, завдання яких головно пов’язані із вихованням громадянсько-патріотичної самосвідомості дітей; у програмі чітко простежується зв’язок з історією та етнографією, краєзнавством, народознавством, українським фольклором, мовознавством та правом; заходи, що пропонуються для проведення, передбачають залучення до участі в них дітей різних вікових категорій, представників громадськості, батьків , цікавих особистостей рідного Тернопілля, викладачів Тернопільського національного педагогічного університету тощо.
Очікувані результати :
- Створення духовно зорієнтованого соціокультурного простору та його конструктивний вплив на виховання національної свідомості , та активної громадянської позиції учнів ЦТДЮ.
- Піднесення рівня патріотизму, духовності і моральності вихованців ЦТДЮ, готовність до захисту Батьківщини
- Дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи, , збереження та зміцнення власного здоров’я;
- Вивчення культурної спадщини українців, пошана до історичної пам’яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій, розширення кола знань про Україну і світ.
- Інтенсифікація духовного єднання всіх учасників виховного процесу, що виявляється у повазі, довірі, взаємодопомозі, щирих взаєминах між педагогами і школярами.
- Практична реалізація творчості та ініціативи кожної дитини.
Шляхи реалізації програми
(організаційно-масові заходи, інформаційно-методичне забезпечення)
«Щоб у серці жило почуття Батьківщини» Завдання, що реалізовуватимуться:
|
||||||
№з/п |
Назва заходу |
Форма проведення |
Термін проведення |
|||
1. |
«Єдина мирна Україна» |
Благодійний концерт по збору коштів для бійців АТО |
вересень |
|||
2. |
«Україно, пам’ятай своїх героїв» |
Цикл тематичних концертів, присвячених героям Євромайдану |
постійно |
|||
3. |
«Хай бережуть вас дітей молитви» |
Виготовлення подарунків-оберегів для воїнів АТО |
постійно |
|||
4. |
«УПА в долі українського народу» |
Зустріч з науковими працівниками історико-меморіального музею політичних в’язнів |
жовтень |
|||
5. |
«Україна –понад усе» |
Святкові програми до Дня Незалежності, Дня Прапора, Дня міста |
серпень |
|||
6. |
«Коституція –основа моєї держави» |
Цикл інформаційних годин» |
травень |
|||
7. |
«Сокіл» («Джура») |
Військово-патріотична гра |
квітень |
|||
8. |
«Козацькі забави» |
спортивно-мистецьке свято |
жовтень |
|||
9. |
«Пам’яті невигасний собор» |
Тематична виставка до Дня пам’яті жертв голодомору |
листопад |
|||
10. |
«Кольори нашого прапору – кольори життя» |
Пізнавальна година |
вересень |
|||
11. |
«Одна Батьківщина і двох не буває» |
інтелект-турнір |
березень |
|||
12. |
«Україна - наш спільний дім» |
заняття-вікторина |
січень |
|||
13. |
«Моя Україна –вільна держава» |
диспут |
квітень |
|||
14. |
«Країна, в якій ми живемо» |
конкурс-виставка дитячих малюнків |
грудень |
|||
15. |
«У пам’яті вічній народу Живуть вони-Слави сини» |
Цикл екскурсій у парк Слави, відзначення 70-й річниці Перемоги над нацистськими окупантами та завершення ІІ світової війни у Європі |
травень |
|||
16. |
«Україна, яку я люблю» |
Галерея творчих робіт вихованців ЦТДЮ |
травень |
|||
18. |
«День соборності» «Україна - єдина країна» |
інформаційно-просвітницькі години, бесіди |
січень |
|||
19. |
“Жнива скорботи ” |
уроки пам’яті жертв Голодомору |
листопад |
|||
20. |
“Засвіти свічку ” |
участь у Загальноукраїнській акції |
листопад |
|||
21. |
«Свята Покрова» |
фестиваль патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва , присвяченого відзначенню 100-ї річниці створення легіону Українських січових стрільців, Героям Майдану, воїнам АТО» |
жовтень |
|||
22. |
«Козацькому роду - нема переводу |
Благодійний концерт щодо збору коштів для бійців АТО |
жовтень |
|||
23. |
«Проголошення ЗУНР – важлива віха в українському державотворенні»
|
екскурсії в обласний краєзнавчий музей та державний архів області.
|
листопад |
|||
24. |
«Коло єднання» |
Флешмоб, приурочений відзначенню Дня Соборності України. |
Січень |
|||
Інформаційно-методичне забезпечення |
||||||
1. |
«Виховуємо національно свідому особистість» |
Ярмарка педагогічних ідей |
жовтень |
|||
2. |
«Роль краєзнавства у формуванні ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави» |
Добірка методичних матеріалів, розробка краєзнавчих маршрутів |
квітень |
|||
3. |
«Національно-патріотичне виховання як фактор цілісного формування особистості у ПНЗ» |
Круглий стіл за участю педагогів ПНЗ, викладачів ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, |
травень |
|||
4. |
«Коли ви вмирали, Вам дзвони не грали» |
виставка літератури, фотоілюстративних матеріалів, приурочених УПА та українському козацтву |
жовтень |
|||
5. |
“Не погасне біль Голодомору”, |
тематичні виставки літератури |
листопад |
|||
6. |
«Формування національно-громадянської свідомості вихованців ПНЗ засобами декоративно-ужиткового мистецтва» |
методичне об’єднання |
листопад |
|||
7. |
«Шана за подвиг, вдячність за мир»
|
Всеукраїнська туристсько-краєзнавча експедиція учнівської молоді з активним способом пересування «Мій рідний край» , велосипедний спортивний похід |
червень |
|||
8. |
«А ми тую слав збережемо» |
Туристська естафета пам’яті присвячена 70річчю визволення України від німецько-фашистських загарбників та 70-річчю Перемоги у Великій вітчизняній війні |
липень |
|||
|
||||||
«Україна – це ми » Завдання, що реалізовуватимуться:
|
||||||
№ з/п |
Назва заходу |
Форма проведення
|
Термін проведення |
|||
1 |
«Діти проти війни» |
Флеш –моб |
квітень |
|||
2 |
«Твоє життя - твій вибір» |
Міський конкурс відеороликів |
жовтень |
|||
3. |
«Твори добро» |
Обласний конкурс молодіжних волонтерських проектів |
березень |
|||
4. |
«Соціальна реклама» |
Міський конкурс друкованих матеріалів |
грудень |
|||
5. |
«Безпека в житті – життя в безпеці» |
Квест старшокласників |
жовтень |
|||
6. |
«Управлінська майстерність» |
Участь у роботі обласної школи управлінської майстерності |
постійно |
|||
7. |
«Кращий учень року» |
Міський конкурс серед старшокласників |
квітень |
|||
8. |
«Україна-європейська держава» |
Круглий стіл (зустріч з представниками Євросоюзу) |
Травень |
|||
9. |
«Дні Європи в Україні» |
Участь у Всеукраїнській акції |
Грудень |
|||
10. |
«Разом ми – сила» |
Діалог сторін учнівського та студентського самоврядування |
листопад |
|||
11. |
«Перспективи співпраці» |
«Зустріч в зеленій кімнаті»(зустріч міського учнівського парламенту з представниками міської ради) |
жовтень |
|||
12. |
«Як знайти та співпрацювати зі спонсорами» |
Семінар для лідерів учнівського самоврядування |
жовтень |
|||
13. |
«Що для тебе є любов» |
Конкурс відеороликів |
Лютий |
|||
14. |
«Сам удома» |
Участь представників учнівського парламенту у телепрограмі ТТБ |
лютий |
|||
15. |
«Step by step” |
Фестиваль-конкурс хореографічних колективів |
листопад |
|||
16. |
«Світ краси Тернополя» |
Конкурс краси |
березень |
|||
17. |
«Книгоманія» |
Зустріч міського учнівського парламенту з представниками Львівського форуму видавців |
січень |
|||
18 |
«Як стати лідером» |
Заняття - тренінг |
травень |
|||
19. |
«Твоя допомога АТО» |
Соцопитування представниками міського учнівського парламенту «Наснага» громадян м. Тернополя |
|
|||
|
Інформаційно-методичне забезпечення |
|||||
1. |
«Формування у старшокласників здатності до самореалізації засобами позашкільної освіти » |
Науково-практичний семінар |
вересень |
|||
2. |
«Виховання національної самосвідомості старшокласників в умовах ПНЗ» |
Добірка методичних матеріалів |
квітень |
|||
«Здорова нація - майбутнє України » Завдання, що реалізовуватимуться:
|
|||
№з/п |
Назва заходу |
Форма проведення |
Термін проведення |
1. |
«Знати сьогодні, щоб жити завтра» |
Міський учнівський марафон (до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом) |
грудень |
2. |
«Школа безпеки» |
Міські змагання команд юних рятувальників |
квітень |
3 |
«Молодь обирає здоров’я» |
Конкурс плакатів |
грудень |
4. |
«Азбука здоров’я»
|
Виставка дитячих малюнків, колажів виробів з підручного матеріалу |
жовтень |
5. |
«Подорож в Країну Здоров’я»
|
Заняття-гра
|
грудень |
6. |
«Здоровим бути модно» |
Презентація творчих проектів |
березень |
7 |
«В здоровому тілі здоровий дух” |
тренінг |
лютий |
9. |
«В гостях у Світлофора- Моргайка» |
Театралізоване дійство з вивчень ПДР для молодших школярів |
вересень |
10. |
«Твоє життя- твій вибір»
|
міський конкурс серед учнів ЗНЗ на кращий відеоролик |
травень |
11. |
«Чи достатньо в мене знань, щоб безпечно почуватись на автошляхах» |
Конкурс колажів |
жовтень |
12. |
«Безпека в житті – життя в безпеці» |
квест для старшокласників |
листопад |
13. |
«Мої права», «Я і закон». |
конкурс малюнків |
|
14. |
«Міліція очима дітей» |
Конкурс малюнків |
грудень |
15. |
Першість м. Тернополя серед школярів з ТПТ в закритих приміщеннях |
Спортивні змагання |
березень |
16. |
“Золота осінь” |
Міські змагання учнівської молоді з орієнтування на місцевості |
жовтень |
17. |
Міський чемпіонат з велотуризму серед школярів ЗНЗ |
Міські змагання учнівської молоді |
жовтень |
18. |
Міські змагання школярів 6-8кл. з ТПТ |
Міські змагання школярів 6-8кл. з ТПТ |
червень |
19. |
Міські змагання з ТПТ серед старшокасників (9-11кл.) |
Міські змагання з ТПТ серед старшокасників (9-11кл.) |
вересень |
20. |
«Товаровим кряжем» |
Участь у Всеукраїнському заочному конкурсі на кращий спортивно- туристський похід (ВЗК) |
липень |
21. |
«Юні рятувальники» |
Міські змагання команд юних рятувальників серед ЗНЗ |
квітень |
22. |
«Юні інспектори руху» |
Міські змагання шкільних загонів ЮІР |
травень |
23. |
« Злочин та відповідальність» |
зустрічі молоді з працівниками правоохоронних органів |
Протягом року |
24. |
«Держава, сім’я , підліток» |
Круглий стіл з батьківською громадськістю, представниками юстиції, служби у справах дітей з представниками церков |
січень |
25. |
«Від культури особистості до культури нації» |
диспут |
листопад |
26. |
Немає прав без обов’язків |
просвітницько-інформаційна година |
Протягом року по гуртках |
27. |
«Природа-це казка, яку треба читати серцем» |
Еколого - літературний вернісаж |
жовтень |
28. |
«Мальовниче Тернопілля» |
Краєзнавчий інтелект-турнір |
березень |
29. |
«Животоки рідної землі» |
Всеукраїнська туристсько-краєзнавча експедиція учнівської молоді з активним способом пересування»Мій рідний край» (велосипедний спортивний похід ІІІ ступені складності ) |
серпень |
30. |
«До чистих джерел» |
Участь у Всеукраїнській екологічній акції |
Протягом року |
31. |
«Краса в довкіллі» |
Конкурс малюнків та фотоматеріалів |
листопад |
32 |
«Мелодії природи» |
Година спілкування з музикою природи |
Протягом року |
Інформаційно-методичне забезпечення |
|||
1. |
«Інформаційно-просвітницька робота з дітьми та учнівською молоддю з формування здорового способу життя» |
Методичні поради |
квітень |
2. |
«Мандрівка Країною здоров’я» |
Добірка творчо-ситуативних завдань |
грудень |
3. |
«Школа безпеки» |
Практичний семінар |
березень |
4. |
«Здоровим бути модно» |
Виставка літератури та інформаційних матеріалів щодо попередження правопорушень серед неповнолітніх, шкідливість наркоманії та тютюнопаління та до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом. |
грудень |
5. |
«Формування екологічно мотивованої діяльності дошкільнят в умовах ПНЗ» |
Методичні поради |
вересень |
6. |
«Цікавинки з Природи торбинки» |
Добірка ігрових завдань |
жовтень |
«Живодайні джерела духовності» Завдання, що реалізовуватимуться:
|
|||
№з/п |
Назва заходу |
Форма проведення |
Термін проведення |
1. |
«Я там , де є Благословіння» |
Відкритий Європейський фестиваль духовної пісні |
квітень |
2. |
«Благовіщення Господнє величаємо» |
Міське свято духовності для дітей з особливими потребами |
березень |
3. |
«Хай буде з нами Великодня казка» |
Театралізоване дійство |
квітень |
4. |
«Котися, писанко, котися, у великодній кошичок кладися» |
Дитяче великоднє свято |
травень |
5. |
«Обливаймося, поливаймося на гаїв очку всі збираймося» |
Великоднє свято забава |
травень |
6. |
«Добро у серці ти плекай, як творив Святий Миколай» |
Цикл театралізованих дійств, благодійних акцій до свята Миколая |
грудень |
7. |
«Сивочоле Різдво у сучасність прийшло» |
Вертепне дійство |
січень |
8. |
«Яйце-райце»
|
Фестиваль прикладних мистецтв |
березень |
9. |
«Школа писанкарства» |
Майстер-класи |
квітень |
10. |
«Вечорниці у Катерини» |
Майстер- класи з традиційних та сучасних технік |
грудень |
11. |
«Шевченківські обереги» |
Літературно-музична імпреза |
березень |
12. |
«Шевченківський розмай » |
Літературно-музична композиція |
березень |
13. |
«Дзвенить весела коляда» |
Театралізоване свято |
січень |
14. |
«Народна іграшка, етнографія та театральне мистецтво України» |
Цикл інтегрованих занять у гуртках декоративно-прикладного та художньо-естетичного профілю |
Протягом року |
15. |
«Це червоне і чорне для мене – немов одкровення…» |
Цикл зустрічей з майстрами народної вишивки |
травень |
16. |
«Щасливий той, хто матір й батька має а рідну мову любить і поважає».
|
свято української писемності |
листопад |
17. |
«Традиції святкування Різдва у нашій родині» |
круглий стіл
|
грудень |
18. |
«Чи знаємо ми своє коріння» |
Година спілкування
|
травень |
19. |
«Знавці рідного Тернополя» |
Квест для школярів |
травень |
20. |
“Славетні імена Тернопілля”, “З історії рідного краю”.
|
Цикл виховних годин |
Протягом року |
21. |
Краєзнавча геральдика: герб Тернополя
|
Інформаційна година |
квітень |
22 |
”На перехресті доль , надій і вір стоїть Тернопіль в самім центрі світу”...
|
виставка фотоматеріалів
|
квітень |
Інформаційно-методичне забезпечення
|
|||
1. |
«Вивчення народних традицій та ремесел як чинник формування духовно-патріотичних цінностей гуртківців ПНЗ |
методичні рекомендації |
грудень |
2. |
Декоративно-ужиткове мистецтво як чинник формування художнього смаку, збереження та відродження української культури» |
Виїзний науково-практичний семінар на базі Львівського музею народного побуту та архітектури «Шевченківський гай» |
червень |
3. |
«Український народний костюм Тернопільщини» |
Науково-практичний семінар |
травень |
4. |
“Тернове поле, терновий цвіт, Тернопіль квітне в сузір’ї міст”.
|
тематична виставка літератури |
квітень |
5. |
«Місто моє, мій рідний краю, дідів і прадідів колиска...”
|
Добірка інформаційних матеріалів |
жовтень |
«Сім’я - людського серця оберіг» Завдання, що реалізовуватимуться:
|
||||
1. |
«Родинне джерело» |
Фестиваль родинної творчості |
Листопад |
|
2. |
«Матусе рідна, берегине роду» |
Тематична програма до Дня Матері |
травень |
|
3. |
«Ми родом з дитинства» |
Святкова програма , вистава робіт, майстер-класи |
червень |
|
4. |
“Моє родинне дерево” |
Виставка творчих робіт, фотовиставка
|
травень |
|
5. |
«Годинка веселика» |
(розваги для вихованців соціально-реабілітаційного центру) |
листопад |
|
6. |
«День іменинника» |
в дитячому будинку «Сиротинець» |
Листопад, травень |
|
7. |
«Гостина Святого Миколая» |
Театралізовані дійства до свята Св.Миколая та для дітей ПНЗ та ЗНЗ |
грудень |
|
8. |
Міський фестиваль для дітей з особливими потребами «Повір у себе» |
Міський фестиваль для дітей з особливими потребами |
грудень |
|
9. |
«Твори добро» |
Об’їзд з подарунка ми до свята Св. Миколая лежачих дітей-інвалідів |
грудень |
|
10. |
|
|
|
|
Інформаційно-методичне забезпечення |
||||
1 |
«Почути, зрозуміти, допомогти» |
тренінг для батьків гуртківців |
листопад |
|
2. |
Педагогічна культура батьків - застава успішного виховання молодого покоління. Я. Корчак і його теорія виховання дітей. |
Батьківські читання |
лютий |
|
3 |
Мистецтво в житті дітей. |
лекція |
грудень |
|
4. |
Спільна діяльність ПНЗ та батьків як запорука розвитку творчості дітей |
Батьківські збори |
вересень |
Коментарі 0