Виховна програма конкурсно-розважального спрямування "Чарівний світ мистецтва"

29.05.2017   Administrator   Категорія: Новини

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ЦЕНТР ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»

 

               На конкурс

                                                                на кращу програму тематичної зміни

                                                 у дитячих закладах відпочинку

                                                серед педагогічних працівників

                                                  загальноосвітніх і позашкільних

                                навчальних закладів

 

 

Виховна програма конкурсно-розважального спрямування

 

                                                                                         Підготувала:                                                              

керівник гуртка ЦТДЮ

Гела Христина Іванівна                                                                                                                       

 

 

м. Тернопіль

 

         Літо… Його чекають всі – і діти , і дорослі. Ось ще трохи – і воно настане. Кожен вже запланував на літо багато цікавих справ. Але чи згадали, яке воно, літо? Чим можна зайнятися влітку? Що роблять влітку діти?

         Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх задумів і планів. На мою думку, тільки правильно спланована, з урахуванням потреб дітей у самореалізації, робота літнього табору може дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.

         План виховної роботи насичений різноманітними заходами та складається з урахуванням побажань дітей. Перш за все дітей привертають змістовні культурно-масові заходи, яскраві дійства та особиста участь у всіх справах. Ураховуючи всі об'єктивні та суб'єктивні можливості, рівень розвитку й вихованості та реальні запити дітей, виховна робота має на меті комплексну реалізацію пріоритетних напрямів виховання, зокрема патріотичного, морального, естетичного, фізичного, екологічного, які тісно взаємопов'язані, доповнюють одне одного.

Літній табір з денним перебуванням є оздоровчим центром, метою діяльності якого є реалізація прав кожної дитини на повноцінний відпочинок, оздоровлення, забезпечення змістовного дозвілля, задоволення інтересів і духовних запитів, відповідно до індивідуальних потреб в літній канікулярний час.

 

Мета програми:

  • формування особистості громадянина і патріота України  з ціннісними поглядами, орієнтаціями, установками, мотивами діяльності і поведінки;
  • впровадження принципів українознавства і духовних цінностей українського народу;
  • виховання в дітей національної гордості, культури, морально-психологічних якостей.

Виховна програма орієнтована на всі вікові категорії дітей шкільного віку. Програма розрахована на 14 днів.

Обладнання: проектор, комп’ютер, дидактичний матеріал, відео та аудіо апаратура, фотоапарат, ватман, кольорові олівці, матеріали для творчості.

 

День  перший

Тема дня: «Розкажи про себе, другом моїм стань».

Мета дня: познайомити дітей між собою, дізнатись про уподобання, вміння, дізнатись про їхні особливості; створити між дітьми дружню атмосферу, довіру до вчителя; вчити бачити в оточуючих позитив.

Етап 1: Діти збираються в коло. Кожен, окремо, коротко розповідає про себе. Це дозволить дітям відкритися, вільно спілкуватись, згуртуватись. Дітям пропонується створити дві команди та обрати капітанів команд. Діти придумують назву команди та вітання – гасло, яким розпочинатимуть кожен день.

Етап 2: Провести заняття – гру : «Ми шукаємо таланти». Дітям пропонується показати хто що вміє (спів, танець, малюнок, рукоділля). По закінченні кожна дитина розповідає, що дізналися один про одного.

 

 

День другий

Тема дня: «Мистецтво надає крила і відносить далеко-далеко!» (А.Чехов)

Мета дня: розповісти дітям, що таке мистецтво, види мистецтва, значення мистецтва, як майстерність, продукт якої приносить естетичне задоволення;

формувати компетентності:

  • ключові: уміння вчитися — самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурну — милуватися, намагатися передати емоційне ставлення до багатства форм і барв у навколишньому світі й творах мистецтва, їх гармонійному поєднанні; пробуджувати естетичні почуття та естетичне ставлення до навколишньої дійсності й творів мистецтва; громадянську — виховувати інтерес і любов до мистецтва, потребу у спілкуванні з ним;
  • предметні: ознайомити учнів із видами образотворчого мистецтва; розповісти про різноманітні сфери діяльності митця (створення картин, скульптур, побутових речей); розвивати спостережливість, образне сприймання, логічне мислення, фантазію; виховувати естетичні почуття.

Етап 1: Презентація «Види і мова мистецтв». Після перегляду діти діляться враженнями, аналізують почуте, називають зразки видів мистецтв.

Етап 2: Образотворче мистецтво, сутність, відображення дійсності. Розповідь про відомих митців, демонстрація найбільш відомих картин, скульптур, монументів.

Етап 3: Зустріч з художником, майстер - клас з живопису. Діти малюють картини на задані теми. Важливо щоб діти проявили фантазію, додали щось від себе.

 

 

День третій

Тема дня: « Тернопіль крізь віки».

Мета дня: розповісти дітям історію міста, цікаві факти; виховувати любов до рідної землі, відчувати гордість за своє місто,підвищити рівень обізнаності дітей з історією, культурою та традиціями рідного краю.

Етап 1: Архітектура, як вид мистецтва. Екскурсія містом з метою ознайомлення дітей з архітектурними зразками та скульптурами, монументами. Розповідь про архітектурні пам’ятки та монументи.

Етап 2: Художня фотографія. Знайомство з професійним фотографом. Ознайомлення дітей із програмою «фото шоп». Майстер - клас із фотографування та обробки фотографії.

 

День четвертий

Тема дня: « Література – мистецтво слова»

Мета дня: формувати гуманістичний світогляд та свідомість творчої особистості; стимулювати інтерес до читання в цілому; відчуття краси та виразності художнього слова, плекати вміти сприймати прекрасне, творити власну особистість його засобами; сприяти виробленню естетичних смаків, поглядів і уподобань; формувати читацьку культуру, творчих здібностей, критичного мислення, навичок аргументованого оцінювання прочитаного; виховувати повагу дітей до національної культури та інших етнокультурних традицій.

Етап 1: Розповідь про літературу, як вид мистецтва. Презентація «Література, як вид мистецтва». Читання найвидатніших зразків світової літератури. Діти по черзі читають уривки творів, аналізують. Діляться враженнями.

Етап 2: Спілкування з тернопільським поетом. Відвідування презентації книги.

Етап 3:  Дітям пропонується написати вірш на задану тему ( про матір, про Україну, школу, друзів або на довільну тему).

 

День п’ятий

Тема дня: «Весь світ театр, а ми в ньому – актори…»(В.Шекспір)

Мета дня: Ознайомити дітей із театром, навчити навикам сценічної майстерності, формувати бажання займатися театралізованою діяльністю, розвивати інтонаційну виразність мовлення дітей, закріпити знання дітей про театральне мистецтво, назви професій, що залучені до нього: актор, декоратор, суфлер, костюмер, білетер, гардеробник, гример. Здійснювати пізнавальний розвиток, збагачувати словник дітей словами-назвами професій та театральними термінами: афіша, партер, ложе, богиня Мельпомена.

Етап 1: Екскурсія в драматичний театр. Перегляд вистави з метою аналізування побаченого. Після перегляду спілкування з акторами, відвідування гримерок та закулісся.

Етап 2 Дітям пропонується створити свій міні театр. Командам роздається завдання зробити інтерпретація казок «Ріпка», «Колобок».

 

День шостий

Тема дня: Телебачення – засіб комунікації, засіб масової інформації.

Мета дня: Поглибити знання учнів про екранні мистецтва. Розвивати акторські вміння. Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. Вчити розрізняти позитивний чи негативний вплив телебачення на свідомість дітей.

 

Етап 1: Перегляд презентації « Історія розвитку телебачення».

Етап 2: Екскурсія на місцеве телебачення. Спілкування з ведучою місцевих новин, звукорежисером.

Етап 3: Відеозйомка невеликого репортажу ( короткі новини, прогноз погоди, рекламні ролики) на відеокамеру, планшет, смартфон.

 

День сьомий

Тема дня: Музика, як вид мистецтва.

Мета дня: виховувати в дітей любов до музики; формувати музичну культуру; навчити розрізняти жанри музики; ознайомити з творчістю М.Лисенка; ознайомити  дітей із  класифікацією  музичних  жанрів ,  видами, жанрами  і  формами  вокального  мистецтва : пісня ,  романс ,гімн, кантата, ораторія ;  навчити  їх  розрізняти  та аналізувати ;виховувати  емоційну  чутливість  до  музики   почуття  шанобливого  ставлення  до  патріотичних  творів  музичного  мистецтва;  розвивати  вокально – хорові  навички .

Етап 1: Презентація «Жанрова палітра музичного мистецтва».

Етап 2: Перегляд опери «Наталка Полтавка» (відеозапис). Спочатку потрібно дітям прочитати лібрето до опери(короткий опис сюжету). Після перегляду діти обговорюють побачене, аналізують, діляться враженнями.

Етап 3: Проведення змагань «Вгадай мелодію» між командами. Педагог вмикає на аудіносії уривки записів музичних інструментів, голосів, пісень, тем із мультфільмів. Перемагає команда, яка дасть більше правильних відповідей.

 

 

День восьмий

Тема дня: «Пісня – душа народу».

Мета дня: познайомити дітей з календарно-обрядовими піснями, прищеплювати любов до української культури та звичаїв. Розвивати естетичні смаки та вміння аналізувати прослухані твори.

Етап 1: Презентація «Пісня – бездонна душа українського народу». Розповідь дітям про обрядові пісні.

Етап 2: Розучування пісень до літнього циклу( купальські і обжинкові пісні).

Етап 3: Проведення пісенного конкурсу «Млинове колесо». Діти діляться на 2 команди. Перемагає та команда, яка знає найбільше обрядових пісень.

 

День девятий

Тема дня: «Володимир Івасюк – митець, який надто любив Україну». 

Мета дня: ознайомити дітей з творчістю Володимира Івасюка, виховувати любов й інтерес до української пісні, яка передає красу почуттів,поваги, гордості за свій народ; навчити співати пісню «Червона рута».

Етап 1: Перегляд презентації «Життя, як пісня. Володимир Івасюк». Прослуховування найбільш відомих пісень композитора у виконанні відомих співаків.

Етап 2: Розучити з дітьми пісні «Червона рута», «Водограй», «Я піду в далекі гори». Роздати слова, вчити окремо по фразах, мотивах. Діти співають по одному,по-двоє.

Етап 3: Провести конкурс-концерт з пісень Володимира Івасюка. Закріплення вивчених пісень.

 

День десятий

Тема дня: «Музичні інструменти»

Мета дня: ознайомити дітей з народними музичними інструментами, музикою троїстих музик. Розвивати естетичні смаки дітей, прищеплювати їм любов до української народної музики. виховувати  інтерес  до  національної  культури  та  народної  музики;

Етап 1: Презентація «Українські музичні інструменти».

Етап 2: Екскурсія до обласної філармонії. Відвідування репетиції оркестру. Знайомство з музичними інструментами.

Етап 3: Урок гри на сопілці. Діти вчаться видобувати звук, правильно тримати інструмент , ставити пальці.

 

День одинадцятий

Тема дня: «Танцюємо разом»

Мета дня: познайомити дітей з народними танцями різних країн. Розвивати естетичні смаки дітей, прищеплювати їм любов до української народної музики, повагу до народної музики інших країн.

Етап 1: Перегляд презентації «Танець, вид мистецтва».

Етап 2: Урок хореографії. Вивчення простих рухів, показ елементів різних видів танцю, танець в парах.

Етап 3: Танцювальний флешмоб. Дітям пропонується взяти участь у танцювальному флешмобі. Для цього діти вивчають елементарні рухи під веселу запальну танцювальну музику. Бажано проводити флешмоб на відкритому повітрі (площа, літня естрада,парк).

 

День дванадцятий

Тема дня: Декоративно-прикладне мистецтво.

Мета дня: ознайомити з історичними витоками розвитку декоративно-прикладного мистецтва та його видами; розвивати інтерес до пізнання українського народного мистецтва, естетичний смак.

Етап 1: Перегляд презентації «Декоративно-прикладне мистецтво». Розповідь про види декоративно-прикладного мистецтва. Показ зразків.

Етап 2: Екскурсія у краєзнавчий музей, ознайомлення із старожитностями рідного краю.

Етап 3: Майстер клас з залученням народної майстрині з мистецтва вишивки. Діти вчаться вишивати. Важливо показати різні техніки.

 

День тринадцятий

Тема дня: День сюрпризів.

Мета дня: створити дітям веселу атмосферу, святковий настрій; навчити логічно мислити, прищеплювати любов до творчості, виховувати повагу один до одного, бути дружнім та позитивним.

Етап 1: Педагог організовує для дітей квест по місту з різними цікавими завданнями. Дітям дають карту міста. Перемагає та команда, що виконає всі умови квесту. Завдання квесту ґрунтуються на основі отриманих знань у літньому таборуванні.

Етап 2: Презентація на тему «Український народний костюм». Розповідь та показ дітям елементів однострою, види та географічні відмінності. 

Етап 3: Майстер клас з виготовлення головного убору. Дівчата роблять віночки, хлопці плетуть капелюхи. Педагог роздає раніше пірготовлені елементи, заготовки.

 

День чотирнадцятий

Тема дня: З Україною в серці.

Мета дня: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість дітей; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Етап 1: Перегляд презентації « Державні символи України». Діалог з дітьми.

Етап 2:  Виготовлення з дітьми плакату-колажу «Карта України». Використовувати кольоровий папір, витинанки, стрічки, фарби. Діти пишуть вислови про Україну, подяку та побажання нашим захисникам. Карта передається волонтерам у зону АТО.

Етап 3: Бесіда «Герої не вмирають» про Небесну сотню. Перегляд презентації « Небесна сотня». Похід з дітьми до пам’ятника Небесній сотні, покладення квітів, вшанування героїв.

 

 

Література

  1. Боярська Н.О. Виховання на основі відродження національних традицій // Шкільний світ. – 2001. - №21. – с.1-8.
  2. Виховні бесіди: 5-8 класи / Упоряд. Л.Шелестова, Ю.Царенко. – К.: Ред. Загальнопед.газет.,2004. – 128с.
  3. Вишневський О. Ще раз про народження громадянина: національне і громадське у сучасному українському вихованні // Освіта. – 2001. - №8-9. – с.6-7.
  4. Дітям про державну та народну символіку України / Упоряд. Л.М. Римар. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2004. – 96с.
  5. Кошіль М. Народне мистецтво – джерело національного виховання // Рідна школа. – 2009. - №6. – с.52-54.
  6. Коваленко Є. Методика роботи у літньому оздоровчому таборі. – Київ, 1997.
  7. Кульчицька О. Калейдоскоп цікавих шкільних свят / Навчальний посібник. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008.
  8. Орієнтири літа: методичні поради / Київ, 2003.
  9. Павленко Д. Виховання засобами мистецтва // Директор школи (Шкільний світ) – 2003. - №42. – с.15.
  10.  Проскуріна Е. Святкове літо. / Харків, 2005.
  11.  Титаренко А. Національне художнє виховання. Проблеми і перспективи // Шкільний світ. – 1999. - №%. – с.4.
  12.  Мартинюк Ю.И. От игры к знанням // Математика в школе. — 2006. — № 9. — С. 80—84.
  13.  Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. — К.: Партнер, 1997. —193 с.
  14.  Дудар О.В. Квест,  як ігрова форма навчання та форма організації дитячого свята.

 

 

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід