Матеріали на міський етап Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів "Джерело творчості- 2015" кер. Машталяр В.В.
24.12.2015 Administrator Категорія: Новини
Машталяр Василина Василівна
керівник гуртка "Чарівні руки" КЗ ТМР "Центр творчості дітей та юнацтва"
Рік народження : 1979р.
Адреса: м. Тернопіль, вул Лозовецька д.3,
Телефон: (098) 90 98 150
Освіта: Вища ;
Тернопільський державний педагогічний університет імені Гнатюка;
факультет початкових класів (1996р– 2001р.р.)
Спеціальність: вчитель початкових класів і народознавства
Загальний педагогічний стаж : 13 років
Характеристика
професійної діяльності керівника гуртка “Чарівні руки ”
Центру творчості дітей та юнацтва м. Тернополя
Машталяр Василини Василівни
1979 року народження
Машталяр Василина Василівна має повну вищу освіту. За спеціальністю вчитель початкових класів та народознавства.
З 2007р. працює в Центрі творчості дітей та юнацтва на посаді керівника гуртка бісероплетіння. Педагог проводить заняття у різновікових навчальних групах, відповідно до вимог організації навчально-виховного процесу.
Машталяр В.В. уміло реалізує творчий підхід до проведення заняття гуртка, використовує різноманітні форми та методи роботи з дітьми. Вдало підбирає навчальний матеріал та практичні форми проведення занять, працює у напрямку реалізації потреб особистості у самореалізації , сприяє розвитку творчих здібностей дітей, допомагає опановувати різними техніками декоративно-прикладного мистецтва, виявляє високий професіоналізм у роботі з дитячим колективом.
У своїй роботі керівник гуртка надає великого значення вихованню у гуртківців національно-патріотичних почуттів, любові та поваги до української історії і культури, формуванню у них естетичних смаків, вивченню та відтворенню кращих зразків традиційних ремесел, розкриває важливе місце декоративно-прикладного мистецтва у житті. Вміло співпрацює з батьківським колективом. Вихованці Машталяр В. В. є переможцями багатьох міських, обласних конкурсів дитячої творчості, що свідчить про високу результативність навчання в гуртку.
Машталяр Василина Василівна характеризується креативним мисленням, здатністю до творчості, спроможністю генерувати незвичні ідеї, відходити від традиційних схем, швидко розв'язувати проблемні ситуації. Користується повагою серед дітей , батьків, колег по роботі.
Директор ЦТДЮ С.М.Миханчук
Анотація досвіду роботи керівника гуртка
бісероплетіння « Чарівні руки»
КЗ ТМР «Центр творчості дітей та юнацтва»
Машталяр Василини Василівни
Тема: Розвиток естетичних смаків дітей на заняттях гуртка бісероплетіння шляхом використання традиційних та новітніх технік.
Бісероплетіння як давній вид українського мистецтва та рукоділля переживає в наш час новий етап свого розвитку. Прикраси з бісеру за красою і вишуканістю не поступаються дорогим ювелірним виробам, а виконані з бісеру предмети інтер’єру, створюють затишок і хороший настрій. Бісероплетіння має значний потенціал всебічного розвитку особистості, так як заняття цим видом рукоділля сприяє формуванню ряду ключових компетентностей особистості, а саме: пізнавальні, інформаційно-комунікаційні, загальнокультурні, практичні, соціальні тощо. Вивчення та відродження традиційних видів українського декоративно-ужиткового мистецтва є важливим компонентом національно-патріотичного виховання учнівської молоді, що підсилює актуальність запропонованого досвіду.
Мета: Розкрити можливості розвитку естетичних смаків та творчих здібностей дітей на заняттях гуртка бісероплетіння шляхом використання традиційних та новітніх технологій.
Завдання:
- висвітлити процес створення сприятливих умов для гармонійного формування особистості, розвитку творчих здібностей та естетичних смаків;
- окреслити ефективні форми, методи і прийоми роботи з дітьми у процесі навчально-виховної діяльності
Принципи: національної спрямованості, наступності і системності, відповідності форм і методів навчання віковим, психологічним та індивідуальним особливостям гуртківців, свободи творчості і самовираження
Практичне значення для підвищення якості та результативності навчально-виховного процесу.
Заняття у гуртку бісероплетіння займають значне місце у формуванні ціннісного ставлення до держави, суспільства, особистості, історії та культурної спадщини народу, сприяють розвитку творчих здібностей дітей , формуванню естетичних смаків та навичок самовдосконалення і самореалізації їх в соціумі .
Система педагогічних дій.
Проблема над якою працює педагог : «Бісероплетіння як засіб розвитку творчих здібностей та естетичних смаків дітей , виховання в них шанобливого ставлення до народних традицій і культури українського народу».
Мета роботи гуртка:
- Ознайомлення учнів із бісероплетінням як одним із видів українського народного рукоділля, із технологією виготовлення виробів з бісеру у різних техніках.
- Розкриття творчого потенціалу особистості кожної дитини, формування у неї бажання до вивчення і збереження українських народних ремесел та водночас можливості самовираження через використання новітніх технологій бісероплетіння.
- Розвиток естетичних смаків дітей, уяви та фантазії.
- Виховання у гуртківців наполегливості, терпіння, культури праці.
- Формування ціннісного ставлення до держави і суспільства, до себе і людей, до природи та праці.
Завдання гуртка.
Навчальний модуль:
- вивчення та популяризація мистецтва бісероплетіння;
- вивчення основ кольорознавства та композиції;
- ознайомлення з традиційними техніками виготовлення прикрас з бісеру,
- відтворення народних традицій у власних виробах з бісеру;
- оволодіння новітніми техніками бісероплетіння, вишивки;
- навчально-виставкова діяльність;
- участь у творчих конкурсах .
Виховний модуль:
- формування ціннісного ставлення особистості до держави, суспільства, до історії та культури українського народу, до праці і природи, до мистецтва, до себе і людей;
- формування бажання самовдосконалення і самореалізації;
- виховання моральних і духовних якостей особистості.
Розвиваючий модуль:
- розвиток естетичних смаків, почуттів;
- розвиток дрібної моторики рук, точності, охайності, наполегливості;
- розвиток творчої активності, креативного мислення.
Навчальна програма гуртка – дворівнева: початковий (І рік навчання) і основний (І-рік навчання). Програма розроблена на основі “Програми гуртка бісероплетіння” (ст.20-31) збірника Програми з позашкільної освіти. Художньо-естетичний напрям. Випуск 2./ Рекомендовано Міністерством освіти і науки України лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2007 р. №1/11-5303. Рекомендовано вченою радою НПУ ім. М.П.Драгоманова від 25.06.2007 р. Протокол № 12.– Київ:”Грамота”. – 2009. – 231с.
При формуванні груп враховується вік дітей та їх фізіологічні особливості. У гуртку займаються діти з 7 до 14 років, відповідно у різних рівневих і вікових групах.
Під час навчального процесу гуртківці знайомляться з різними способами плетіння і нанизування на дріт, волосінь та нитку.
На першому році навчання діти опановують плетіння простих ланцюжків, пласких та об'ємних іграшок та квітів.
Програма другого року знайомить дітей з такими складними техніками, як плетіння браслетів, герданів, нанизування шийних прикрас. Велика увага приділяється розділу опанування вишивкою бісером.
Важливим досягненням занять з бісероплетіння є розвиток у дітей дрібної моторики руки, естетичного смаку, відчуття прекрасного; крім цього виховується охайність, точність, посидючість.
Гурткові заняття проводяться як у традиційних так і нестандартних формах.
Традиційні: навчальні заняття гуртка теоретичні і практичні, відкриті заняття.
Нестандартні і інноваційні форми: виховні заходи, конкурси, виставкова діяльність, екскурсії, майстер-класи, презентація робіт, кооперативна і колективна робота.
Використовуються такі методи роботи:
- Словесні: бесіда, розповідь, пояснення.
- Наочні: зразки робіт, фографії, схеми, інтернет ресурси та відеоресурси.
- Практичні: майстер-клас педагога, виготовлення виробу під керівництвом, самостійна робота, творча робота.
У роботі гуртка широко використовуються методи стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної і творчої діяльності. Це створення «ситуації успіху», інтересу і можливості самореалізації під час виконання навчальних чи творчих завдань, використання пізнавальних ігор, розважальних занять, заохочення участю у конкурсах і фестивалях, творчих виставках тощо.
Розвиток інтересу до діяльності в учнів - це засіб активізації навчання, що сприяє кращому засвоєнню знань і умінь, формуванню гармонійної цілісної особистості, здатної до самореалізації
Невід'ємною частиною діяльності педагога у гуртку є виховна робота, яка спрямована на формування ціннісного ставлення особистості до держави, суспільства, до історії та культури українського народу, до праці і природи, до мистецтва, до себе і людей. З цією метою проводяться виховні заходи, бесіди, індивідуальна робота гуртківцями.
Важливою в гуртковій роботі є співпраця з батьківським колективом, залучення батьків до роботи гуртка, до виховних і виставкових заходів, спрямування спільних зусиль педагога і сім'ї на розвиток естетичних смаків і творчих здібностей їх дітей.
Результативність роботи гуртка .
Копітка праця маленьких майстринь винагороджується появою на світ нових бісерних шедеврів, які щорічно представлені на мистецьких виставках міста і області. Гуртківці мають можливість виготовляти чудові подарунки та сувеніри для своїх близьких та рідних, що є першим кроком до подальшої самореалізації особистості в соціумі. Кращі роботи гуртківців є переможцями міських та обласних конкурсів , роботи вихованців гуртка неодноразово були розміщені на сторінках спеціалізованих видань з бісерного рукоділля.
Вважаю, що запропоновані форми, методи і прийоми педагогічної діяльності в роботі гуртка «Чарівні руки», знайдуть своїх прихильників і послідовників серед керівників гуртків бісероплетіння.
Відгук
про роботу керівника гуртка «Чарівні руки»
Машталяр Василини Василівни
Разом з роботою в центрі творчості дітей та юнацтва Василина Василівна співпрацює зі дитячим та педагогічним колективами ТЗОШ № 19. У гуртку «Чарівні рук» займаються діти молодшої та середньої вікової категорії . нашої школи.На заняттях гуртка школярі не тільки знайомляться з таким видом декоративно-ужиткового мистецтва як бісероплетіння, але й мають можливість розвивати свої творчі здібності та показувати високу результативність навчання демонстрацією своїх виробів на різноманітних виставках та конкурсах, фестивалях, що їх проводить школа та міське управління освіти і науки.Василина Василівна професійно надає консультативну допомогу вчителям школи в оформленні коридорів , навчальних кабінетів декоративно прикладними виробами учнів школи . Ці роботи надихають інших учнів на створення таких же виробів своїми руками, розвивають у дітей цікаві ідеї , задуми, прияють досягненню творчих успіхів.Педагог проводить заняття із урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів, відповідно до сучасних вимог організації навчально-виховного процесу. Вона вміє згуртувати дитячий колектив, досягти поставленої мети.
Василина Василівна організовує цікаві пізнавальні виховні заходи та залучає гуртківців до участі в них.
Машталяр Василина проводить майстер-класи по бісероплетіння для вчителів та батьків школи.
Заступник директора з навчально-виховної роботи ТЗОШ ׀-׀׀׀ ст. №19
Крижанівська Стефанія Георгіївна
Відгук
про роботу майстра народних художніх промислів з бісероплетіння,
педагога Машталяр В. В.
Машталяр Василина Василівна з 2008 року працює в Центрі творчості дітей та юнацтва на посаді керівника гуртка бісероплетіння «Чарівні руки». За час роботи керівником гуртка працювала над удосконаленням та адаптацією освітніх програм з бісероплетіння для гуртківців позашкільних навчальних закладів. Василина Василівна проявила себе як майстерна рукодільниця, що вивчає та відтворює давні техніки бісероплетіння, вишивки та ткацтва бісером. Про це свідчать її чудові гердани, силянки, картини, одяг розробки яких були опубліковані в журналах
Машталяр В.В. постійно удосконалює свою творчу майстерність у виготовленні прикрас з бісеру та вишиванні українських костюмів.
Педагог досконало володіє традиційними техніками бісероплетіння, ткацтва, вишивання, тощо. Вона вивчає та впроваджує новітні сучасні техніки бісероплетіння як: гостро-дугова, кругло-дугова, паралельна, петельна, скрутка, нанизування по кругу, перехрещення осі, спарена, голкова, корал, тощо.
Роботи майстрині вирізняються творчим задумом, підбором кольорової гами, характерної для нашого регіону. Майстриня виконує свої роботи надзвичайно акуратно і ретельно, що демонструє високі технічні навички.
Василина Василівна зарекомендувала себе як здібний педагог, про що свідчать успіхи її вихованців гуртка «Чарівні руки».Вони ставали учасниками та призерами міських та обласних виставок дитячої та юнацької . творчості.
ЇЇ особисті творчі роботи неодноразово демонструвались на міських, обласних та Всеукраїнських виставках конкурсах, фестивалях, благодійних акціях, акціях продажах, народної творчості: «На крилах миру», «З Україною в серці», «Свята Покрова», «Яйце-райце», «До Шевченківських читань», « Україна – єдина», «День творчої дитини», «Знай і люби свій край», «Україна вишивана».
Машталяр Василина Василівна толерантна, комунікабельна, вихована.
Провідний методист Обласного Центру народної творчості Кузишин І.І.
Відгук
про роботу керівника гуртка «Чарівні руки»
Машталяр Василини Василівни
Василина Василівна з початку роботи на посаді керівника гуртка займається розвитком естетичних, морально-культурних якостей дітей. Виховує у них повагу та любов до українських традицій, культурних цінностей.
Машталяр Василина Василівна під час роботи виявила знання практичної, теоретичної та методичної підготовки проведення гурткового заняття. Для проведення якого добирає цікаві форми та методи роботи з учнями, враховує індивідуальні особливості дітей. Педагог має достатній рівень підготовки, працює над створенням «ситуації успіх», прагне зацікавити дітей. Методи та прийоми, які використовує, відповідають цілям навчання, завданням виховної роботи. Протягом роботи у центрі творчості дітей та юнацтва для учнів та педагогів ЗНЗ та ПНЗ Машталяр Василина провела багато майстер-класів по бісероплетінню, приймала участь у бібліофестах. Вона постійно бере участь у молодіжних виставках, фестивалях. Творчі роботи (дерева, кошички, картини, ґердани, українські прикраси, народні подарунки) художника є представлені на виставці у етно-крамничках міста Тернополя.
Василина Василівна співпрацює з редакцією журналу «Бісер» Тут вона друкує не тільки свої роботи але й роботи дітей , що надихають читачів на створення таких же виробів , ділиться творчими успіхами, багатьма цікавими ідеями. Вона вміє організувати дитячий колектив, досягти поставленої мети.
Педагог зарекомендувала себе виключно з позитивної сторони. Є освіченою, відповідальною, культурною та ініціативною людиною, яка успішно справляється зі своїми обов’язками.
У спілкуванні весела, урівноважена, доброзичлива та привітлива, в суперечливих ситуаціях завжди націлена на знаходження компромісних рішень. За характером активна, уважна, співчутлива.
Редактор журналу «Бісер» Наталя Шелетин
Відгук
про роботу керівника гуртка «Чарівні руки»
Машталяр Василини Василівни
Моя дочка, Фтемова Вікторія відвідує даний гурток з 2014року. За цей час дитина з допомогою керівника виготовила ряд цікавих робіт, навчилася різним технікам і методам плетіння.
В результаті відвідування гуртка дитина навчилася виготовляти сувеніри, квіти, листівки і картинки з бісеру.
Протягом навчання Вікторія брала участь у виховних заходах, ціллю яких було привиття естетичного смаку, акуратності, любові до праці. Також проводились цікаві відкриті заняття, на яких Василина Василівна виховувала почуття до прекрасного.
Працюючи з дітьми, керівник враховує різносторонній розвиток дитини, її виховні та індивідуальні особливості. За 2 роки навчання в Вікторії помітно вдосконалилася дрібна моторика рук. Спілкування з дітьми, які мають таке ж хобі, дуже корисно, адже дитина розвивається, пізнає щось нове, росте духовно.
Після кожного заняття моя дитина неодмінно повертається в піднесеному настрої, ділиться враженнями, своїми успіхами та успіхами друзів по гуртку.
Василина Василівна співпрацює із батьками, організовує цікаві пізнавальні виховні заходи та залучає гуртківців до участі в них.
Враховуючи все вище написане, я б хотіла, щоб Вікторія і надалі відвідувала цей гурток.
Мама вихованки Фтемова Віра Володимирівна
ПРОГРАМА ГУРТКА БІСЕРОПЛЕТІННЯ
Бісероплетіння, як вид декоративно-прикладного мистецтва, існує з давніх
часів. У сучасних прийомах нанизування закладено кращі традиції старовинного художнього промислу; разом з тим, з'явились і нові зразки, форми, візерунки.
Нанизування бісеру надзвичайно цікавить дітей, які на заняттях гуртка
бісероплетіння дізнаються про зміст і форми мистецтва цього виду, знайомляться з основами загальної та спеціальної композиції.
Заняття бісероплетінням у гуртку є важливим засобом залучення підростаючого покоління до народної культури; вони забезпечують психологічну і практичну підготовку школярів до трудового життя, духовно збагачують їх.
Слід пам'ятати, що робота з бісером потребує від вихованців надзвичайного терпіння, акуратності, фантазії та майстерності.
Метою програми є формування компетентностей особистості засобамигуртка бісероплетіння.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які
стосуються бісероплетіння як одного з видів народної творчості.
2. Практичної, що сприяє оволодінню навиками виготовлення різноманітних
виробів із бісеру.
3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей.
4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого і шанобливого ставлення до
народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку;
популяризації бісероплетіння.
Програма І року навчання орієнтована на роботу з дітьми віком від 6 до 10років і має початковий рівень навчальної підготовки вихованців,тривалість занять 4 години на тиждень, 144 годин на рік.Наповнюваність навчальних груп становить 15 дітей .
Навчальна програма гуртка початкового рівня передбачає загальний
розвиток дитини, сприяння виявленню здібностей, обдарувань вихованців, розвитку їхнього інтересу до творчої діяльності, створення умов для вибору творчої діяльності, адаптації вихованців до позашкільної діяльності.
Програма основного рівня навчання орієнтована на роботу з дітьми віком від 10 до 15 років , тривалість занять 4 год. на тиждень, 144 годин на рік.Наповнюваність навчальних груп становить 12 дітей .
На заняттях основного рівня навчання діти знайомляться з рядом складних технік виконання виробів із бісеру. Вони опановують способи поєднання різних видів плетіння та низання. Композиційні рішення більшості бісерних виробів відпрацьовуються на ескізі з урахуванням обраної техніки плетіння. Особлива увага приділяється вибору кольорової гами.
Оскільки робота з бісером вимагає постійної уваги й напруженої роботи очей, потрібно зручно обладнати робоче місце кожного учня. Під час занять необхідно робити перерви для зняття втоми (проведення фізкультхвилинок).
Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, образотворчого мистецтва.
Для розширення світогляду вихованців проводяться екскурсії в музеї, на виставки творів народного мистецтва, зустрічі з майстрами бісероплетіння.
За основу взята типова програма гуртка бісероплетіння, рекомендована Міністерством освіти і науки України та Національним педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова (програми з позашкільної освіти; художньо-естетичний напрям; випуск 2; Київ, «Грамота», 2009)
Навчальне заняття: "Мелодія українського віночка"
(Виготовлення віночка з бісеру)
Конспект заняття: «Мелодія українського віночка» (виготовлення віночка з бісеру) створений на допомогу педагогам, керівникам гуртків відділу декоративно-прикладного мистецтва при проведенні занять.
Дані матеріали надають можливість дати загальне уявлення про взаємозв’язки живої природи з людиною, ознайомити з народними традиціями, лікування засобами народної медицини. А ще ці матеріали дають можливість без особливих зусиль і затрат виготовити своїми руками цікаві та оригінальні сувеніри, картинки, віночки. Матеріал може бути поданий для дітей середнього та молодшого шкільного віку.
Тема: «Мелодія українського віночка»
Мета:
- навчити дітей плести квіти до віночка ;
- дати загальне уявлення про взаємозв’язки живої природи з людиною, ознайомити з народними традиціями, лікування засобами народної медицини;
- поглиблювати знання дітей про техніки виконання виробів з бісеру, що з нього можна виготовити;
- розвивати дрібні м’язи рук, самостійність, наполегливість, спостережливість;
- виховувати увагу, терпеливість, охайність, шанобливе ставлення до всього живого, любов до рідного краю, до природи до праці, до прекрасного.
Форма проведення: комбінована.
Метод проведення: практичне заняття.
Обладнання: дротики, різнокольоровий бісер, схема квітів, стрічки до віночка, картини, малюнки, зразки українського національного костюма, кросворд «Український віночок», вишиті серветки, м’ячик.
Зміст і структура заняття:
1.Підготовка робочих місць
Перед початком заняття розкладаються потрібні схеми, вивішується наочність, демонструється готовий виріб.
(Діти та педагог - в українських строях)
2.Організаційний момент
Педагог:
- Добрий день! Увага діти! Станьте всі рівненько! А ну хто тихіше сяде? Хлопчики, не забувайте, що ви джентльмени, отож , першими за робочі місця сідають дівчатка, а тоді сідайте ви, мої любі, хлопчики.
3.Повідомлення теми і мети заняття
Природа мудра і чарівна,
Приваблива у кожну мить.
То незбагненна, часом дивна…
І треба нам її любить.
Педагог:
У кожного народу є свої улюблені рослини : для канадійця - клен, для австралійця —евкаліпт, для мексиканців – кактус , для українця—верба і калина, чорнобривці, любисток, м'ята.
Неможливо уявити собі українського села без верби і калини біля криниці, без чорнобривців і м'яти під вікном. Ці рослини супроводжують людину від народження і до смерті. Народилась дівчинка — у першу купіль кладуть гілочки калини, щоб була вродливою, народився хлопчик - листя дуба або ясеня ; висаджують біля хати калину або дуб чи ясен.
Помирає людина—знову ж на могилі червоніє стиглими ягодами калина, як символ пам'яті ; стелиться зелений барвінок— символ безсмертя людської душі.
Любов кожного українця до рослин має дуже глибоке коріння. Колись наші предки вірили, що кожне природне явище, кожна рослина має душу і тому з такою пошаною ставились до них. Без потреби ніхто не зривав квіти та недозрілих плодів, а щоб зірвати рослину для лікування, потрібно було прочитати певну молитву-заклинання, щоб квітка сама віддалась в руки і принесла користь. Зірвані квіти приносили лише на могили померлих, щоб вшанувати їх пам'ять.
Рослини в українців були своєрідними символами-оберегами. І недаремно наш народ склав про свої улюблені рослини стільки пісень, легенд, казок.
То ж давайте помандруємо з вами у давній світ уявлень наших предків і розкриємо таємничу історію кожної рослини. Ми поговоримо про український віночок. Він є невід’ємною частиною українського національного костюма. Український віночок – це не просто прикраса, а це оберіг, «знахар душі». В сиву давнину вінки носили тільки дівчата. А плели віночки з живих квітів, бо вважали, що в них є чаклунська сила, яка здатна захистити від будь – якого лиха.
Плетіння віночка — то своєрідна наука: потрібно було знати із яких квітів і коли плести, яке зілля з яким впліталося поруч. А всього у повному українському віночку дванадцять квіток, і кожна з них є своєрідним лікарем і оберегом.
Дівчатка починали носити вінок з трьох років. У віночок вплітали чорнобривці, незабудки, барвінок, ромашки.
( Демонстрація цих квітів на малюнках)
Вважалося, що кожна квітка лікувала дитину.
У чотири роки плівся інший вінок. Допліталися ще безсмертник і листочок яблуні.
А для шестирічної доньки у вінок вплітали мак і волошки.
Для семирічної дівчинки плели вінок з семи квітів. І вперше вплітали цвіт яблуні.
Всього в українському віночку дорослої дівчини – 12 квіток і кожна лікар і оберіг. Тож згадаймо ті квіти, які вам найбільш знайомі і які вплітали до віночка.
(Розповіді дітей)
1 дівчинка. Чудова й гарна квітка ромашка. Вона приносить не лише здоров’я, а й добробут. Цю квітку клали у першу купіль дівчинки, щоб була рум’яною. Вплітали її у віночок інколи з гронами калини, з вусиками хмелю. Я на сонце дуже схожа,
золотиста, ніжна, гожа.
Здогадатись вам не важко,
що за квітка я?
(Ромашка).
2 дівчинка. Ще до віночка вплітали квіти вишні чи яблуні, як символ материнської любові, бо батьки - найрідніші люди для кожної дитини.
Мамо рідна, хай святиться твоє ім’я.
Україно, я – краплинка маленька твоя.
Всі квіти обом вам складаю до ніг,
бажаю довгих та щасливих літ.
3 дівчинка. Мак з’явився в українському віночку у часи, коли наш народ боровся за незалежність. За легендою Мак – це козак, що загинув від ворогів. І розцвіла пролита кров маковою квіткою в українському віночку. Мак є символом печалі і туги. Ще його вважають оберегом.
Розцвіли червоні маки вранці на росі.
Я піду і назриваю маків для краси.
А тоді найкращу квітку в коси заплету
і сама посеред поля маком зацвіту.
Педагог:
А зараз пограємо в гру «Мак».
Ой на горі льон,
а в долині мак.
Мої любі сусідоньки,
прошу я вас, голубоньки,
зробіть ось так.
(Одна дівчинка у центрі показує рухи, а всі решту дівчат
повторюють за нею)
4 дівчинка. Ще у віночок вплітали квіти ніжно-синього кольору, ніби очі дівчини. Це волошки. Здавна люблять у народі цю рослину, хоч і завдає вона мороки хліборобам. Волошки – хоч і гарний бур’ян, але люди його виривають.
Легенда розповідає, що ображені волошки поскаржилися на хліборобів богині жнив Церері. Мовляв, їм немає життя через постійне переслідування. Пожаліла богиня жнив ці польові квіти і сказала: "Красуйтеся в оточенні трудівника - жита і люди шануватимуть вас , прикрашаючи свої голови вінками з волошок».
Педагог:
Волошка…Що ж вона приготувала для вас?
Подивіться на таблицю. Це кросворд «Український віночок».
Відгадувати ми його будемо у динамічних групах.
( З дітей створюються динамічні групи)
1.Рослина, яка неодмінно впліталася у весільний вінок, символ тривалого кохання. (Барвінок).
2.Металевий головний убір, що носиться на Гуцульщині, подібний до вінка. Носять над чолом. Молода вдягає на весілля, а дівчата на свято. (Чільце).
3.Рослина, яку вплітали у вінок, щоб не зачіпали мавки і русалки, щоб боялися злі духи. (Полин).
4.Хто мав право носити вінки? (Дівчата).
5.На яке свято дівчата ворожили з вінками? (Івана Купала).
6.Головний убір, що носять бойки і гуцули –червоні нитки виплетені косою (Уплітка).
7.Яка рослина любить часто задивлятися у воду на свою хорошу вроду? (Калина).
8.Який танець виконують дівчата, коли у центрі стоїть дівчина у віночку? (Подоляночка).
5 дівчинка. До віночка дівчата також вплітали барвінок, вважаючи його символом життя, бо він має лікувальні властивості. У барвінку купали немовлят, щоб вони росли здоровими і красивими. Важливу роль відігравав барвінок в обрядах весілля, бо вінок на весіллях плетуть з барвінку. Ним прикрашають коровай на весіллі. Взимку відваром барвінку лікувалися від простуди.
Педагог:
Сьогоднішня квітка барвінку не проста, а поетична.
Хлопчик:
Всю зиму бачив теплі сни
і сонцю слав привіт.
Я – синя квіточка весни,
я – барвінковий цвіт.
Зелений килим на стежині
я для весни зіткав.
І ніжні квіти сині – сині
у нього повплітав.
Я маю листячко зелене,
а в оченятах синь,
то відбилася у мене неба голубінь.
Дівчинка:
Одягну вінок з барвінку,
заплету червону стрічку в свою косу зранку.
- Мамо, люба і хороша,
глянь на мене, чи я схожа
на весну – веснянку?
Моя мама так сказала:
- Цвіт весна подарувала,
цвіт весна розкрила,
але ти, маленька дочко,
в барвінковому віночку
українка мила.
6 дівчинка. Калина у віночку – символ краси та дівочої вроди, символ нашої України. Правду каже прислів’я : «Без верби і калини нема України».
Квітки і ягоди цієї чудової рослини вишивають на рушниках, серветках, на одязі. У купіль дівчинки клали калину, щоб красивою була. Ця рослина також дуже корисна. Квіти і кору калини використовують при застудах і кровотечах. Мабуть не було у народній медицині ліків, які краще допомагали від застуди, як смачний калиновий чай.
7 дівчинка. Чорнобривці у віночок вплітали з самого першого вінка. Ці квіти ніби мамині руки – ніжні і теплі. Тому напевно немає в Україні хати, де б не сіяли чорнобривці. Вони своєю скромною красою милують наш зір з весни до пізньої осені. Ці квіти ніби завжди усміхаються мамі, яка вічно заклопотана, ніби кажуть до неї : «Усміхнися, мамо, ми - твої діти».У цих квітах краса, простота і вічність.
Педагог :
А чорнобривці приготували для вас сюрприз. Ви повинні зараз згадати пісні і скласти з них віночок. Не простий віночок, а віночок пісень, у яких згадується про квіти, про маму, про рідний край.
(Діти співають уривки різних пісень).
Педагог:
Ще до віночка в’язалися стрічки, які треба вміти в’язати і символи їх знати.
Найпершу у віночку – посередині, в’яжуть світло –коричневу стрічку – символ землі – годувальниці.
Біля цієї стрічки з обох боків в’язали жовті стрічки – символ сонця.
За жовтими стрічками в’яжуться світло – зелені – символ краси і молодості.
За ними в’яжуться блакитні і сині стрічки – символ неба і води.
Далі в’яжуть червону стрічку – символ печалі і магічності.
Наступна - жовтогаряча – символ хліба.
Далі в’яжуть рожеву – символ душевності і достатку.
За нею - фіолетову стрічку – символ мудрості людини.
Останньою в’яжуть білу – символ пам’яті про померлих.
А ще по іншому плетуть віночок
1-ша дитина. Я вплету до віночка любисток і васильок – у віночку це символ людської відданості, вміння бути корисним.
2-га дитина. А я вплету чорнобривця – символ вроди.
3-тя дитина. Я вплету безсмертник, бо він символ довголіття.
4-та дитина. Я вплету цвіт вишні та яблуні – символ материнської любові.
5-та дитина. А я вплету до віночка ружу – це символ віри, надії й любові.
6-та дитина. Вплету до віночка волошку – символ кохання.
7-ма дитина. Я вплету до віночка незабудку – символ хорошої пам’яті.
8-ма дитина. А я вплету мак, бо він символ крові невинно вбитої людини.
Педагог:
У віночку — символ здоров'я. Він лікує дуже багато хвороб, хоч на вигляд дуже скромний. Але кожна квіточка, хоч і скромна на вигляд, потрібна людям.
А всього в Україні є 77 видів віночків, за складом квітів у ньому, можна визначити з якого він регіону.
А що є такі види віночків /лавровий, трояндовий, барвінковий, терновий/.
- Трояндовий вінок - нагорода за доброчинність , порядність.
- Барвінковий вінок – символ дівочості, чесного дівування ,міцного шлюбу.
- Лавровий вінок – символ слави, перемоги, нагороди.
- Терновий вінок – символ терпіння.
Мабуть , кожна дівчинка вміє плести віночок із жовтих сонечок –кульбаб, із кленових листочків –короною, чи просто з’єднати в барвисте коло лісові й лугові квіти. І всі ви знаєте, що віночок є обов’язковим атрибутом національного українського костюма.
Педагог:
Ми бачимо, діти, з якою пошаною наш народ ставився до кожної рослини: вони були оберегами, лікували, оберігали від зла. Скільки пісень, легенд склав наш народ про свої улюблені рослини. Ми повинні вчитися у своїх предків цінувати природу, адже ми також є частиною цієї природи, яка нас оточує, і без неї ми не зможемо жити на землі. Якщо людина не шанує свої традиції, не шанує природу, вона жорстоко розплачується за свої помилки.
4.Розгляд зразка виробу. Вивчення головних і другорядних деталей
Педагог:
- Ось погляньте на цей виріб , який має назву «Мелодія українського віночка». Хіба не краса? З використанням технологічних карт , за певною схемою ви також зможете виготовити таку прикрасу.
5. Технологія виготовлення виробу
Педагог:
- Зверніть увагу , як ми будемо виготовляти цей виріб.
Демонстрація виготовлення квіточок з використанням технологічної карти ( див. додаток).
6.Планування наступних трудових дій, вибір матеріалу та інструментів
Педагог:
- То що потрібно мати для виготовлення квіточок?
(відповіді дітей)
7. Правила безпеки життєдіяльності та гігієни праці
Педагог:
- А ну, хто у нас інструктор з безпеки життєдіяльності
(Діти вибирають інструктора)
Гуртківець проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності і гігієні праці ( не крутись, передавай ножиці, щоб не поранити сусіда, не сміти, в кінці роботи прибери своє робоче місце).
8. Виробнича гімнастика
Педагог:
- Ви вже ,напевно, втомились і зараз Катя, вона в нас інструктор з спорту , проведе виробничу гімнастику:
Катя:
Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся, два — нагнувся,
Руки в сторону розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки встати.
9.Самостійна робота учнів
(Під спокійну музику, діти самостійно працюють)
Здійснюється індивідуальний підхід до гуртківців, аналізуються помилки дітей при роботі.
10. Аналіз виконаних робіт:
Використовується метод – «Дитяче журі»
(формування навичок самооцінки і самоконтролю,).
11 Підсумок заняття.
Отже, ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Кожен з вас виготовив квіти до віночка . А на наступному заняття ми будемо вплітати їх у наш спільний український вінок.
До побачення!
12.Прибирання робочих місць.
Чергові прибирають робочі місця
Додатки
Технологічна карта:
№ п\п |
Поопераційні деталі |
Схема деталей
|
Матеріали
|
1.
|
пелюстки
|
в додатках
|
бісер, дротик
|
2.
|
серединки
|
в додатках
|
бісер, дротик
|
3.
|
листочки
|
в додатках
|
дротик, бісер
|
4.
|
з’єднати квіточки, листочки, серединки |
|
грубий дріт |
5.
|
обмотати стебла нитками |
|
нитки
|
Зразок віночка із бісеру
Список використаної літератури:
1. Боже, все вказує велич твою.-Івано-Франківськ.- 992.
2. Заверуха Б.В. Квіти 12 місяців.-К.: Урожай.
3. Смик Г.К. Посади калину.-К.: Реклама, 1978.
4. Стельмашук Т. Магічне коло. Вінок як символ і оберіг // Літопис червоної калини.-1993.
5. На щастя, на долю, на чорнії брови // Освіта.-1992.
6. Скуратівський. Ой зав'ю вінки... // Молодь України.-1991.
7. Шевчук. Люби мене не покинь... // Зелений світ.-1993.
8. Тернопільський енциклопедичний словник / редкол. : Г. Яворський та ін.
9. Тернопіль: видавничо-поліграфічний комбінат «Збруч», 2004–2010.
10. Українська минувшина. Ілюстрований етнографічний довідник / Гол.ред. A. Пономарьов. - К. , 2003.
11. Ніколаєва Т. Історія українського костюма. - К., 2006.
12. Н. Король, М. Семенюк.Віночки, обручі, заколки. Видавництво: «Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля». 2015
13. К. Беннер, Квіти букети і композиції з бісеру. Видавництво: «Книжковий Клуб «Клуб Сімейного Дозвілля». 2015
Навчальне заняття на тему: «Метеликовий світ»
(Виготовлення картини з бісеру)
Конспект заняття: «Метеликовий світ» (виготовлення картини з бісеру) розроблений на допомогу педагогам, керівникам гуртків відділу декоративно-прикладного мистецтва при проведенні занять.
Дані матеріали надають можливість без особливих зусиль і затрат виготовити своїми руками цікаві та оригінальні сувеніри, картинки, все те, що приносить в дім тепло і затишок, дарує радість рідним і близьким.
Матеріал розрахований для дітей середнього та молодшого шкільного віку.
Тема : «Метеликовий світ»
Мета:
- навчити дітей плести різнокольорові крила метеликів , збирати і скручувати крила метеликів до тулуба, підбирати різний спектр кольорів для крил метеликів;
- поглиблювати знання дітей про бісер, що з нього можна виготовити,
- розвивати дрібні м’язи рук, самостійність, наполегливість;
- виховувати увагу, терпеливість, охайність, любов до праці, до прекрасного;
- формувати ціннісне ставлення до природи.
Форма проведення: комбінована.
Метод проведення: практичне заняття.
Обладнання: дротики, різнокольоровий бісер, схеми метеликів, готовий виріб, рамочки, тканина,нитки, голка.
Зміст і структура заняття:
1.Підготовка робочих місць
- Перед початком заняття розкладаються потрібні схеми, вивішується наочність, демонструється готовий виріб.
2.Організаційний момент
Педагог:
- Добрий день! Увага діти! Станьте всі рівненько!
А тепер хто тихіше сяде? Хлопчики , не забувайте, що ви джентльмени, отож, першими за робочі місця сідають дівчатка, а тоді сідайте ви, мої любі, хлопчики.
3.Повідомлення теми і мети заняття
Педагог:
- Діти, ви навіть не уявляєте, ким ви сьогодні будете працювати. Отож, вмощуйтеся всі зручно і слухайте мене дуже і дуже уважно.
Що вам відомо про професію художника?.
(Відповіді дітей)
Педагог:
А знаєте, що художники є різні.? Так як і лікарі є різні. Наприклад: лікарі-стоматологи, лікарі - окулісти, лікарі – терапевти, хірурги, лікарі, що лікують горло, вуха, ніс, - вони називаються лори. Так як, наприклад, в старших класах є різні вчителі: географи, біологи, історики, математики, хіміки, мовники, фізкультурники.
Так художники діляться на художників-дизайнерів , художників-портретистів ті,що малюють портрети Є - художники-пейзажисти ті, що малюють природу, художники- анімалісти , це ті, що малюють тварин. Художники -мореністи , ті, що малюють море. Художники –мультиплікатори, ті, що складають мультфільми. Також є художники-декоратори, художники-оформлювачі.
І от ми сьогодні з вами будемо працювати художниками - дизайнерами. Вони виготовляють і оформляють різні вироби, зокрема і різні картини.
.
4.Розгляд зразка виробу. Вивчення головних і другорядних деталей
Педагог:
Розгадайте спершу загадки:
Загадка №2
Загадка №1 Що то за гість:
Навесні барвиста квітка Ніжок має шість,
на галявині розквітла. Аж дві пари крилець має,
Лиш поглянути хотіли, По квітках собі літає?
враз знялась і полетіла. Ні бджола, ні джмелик -
(метелик) Звуть його … .(метелик)
Педагог:
Ось погляньте на цю картинку, яка має назву «Метеликовий світ» . Хіба не краса? З використанням технологічних карт , за певною схемою ви також зможете виготовити це чудо.
5. Технологія виготовлення виробу
Педагог:
- Ось погляньте як ми будемо виготовляти цей виріб.
Демонстрація виготовлення метелика з використанням технологічної карти
( див. додаток).
6.Планування наступних трудових дій, вибір матеріалу та інструментів
Педагог:
- То що потрібно мати для виготовлення картинки «Метеликовий світ»
(відповіді дітей)
7. Правила безпеки життєдіяльності та гігієни праці
Педагог:
- А ну, хто у нас інструктор з безпеки життєдіяльності
(Діти вибирають інструктора)
Гуртківець проводить інструктаж з безпеки життєдіяльності і гігієні праці
( не крутись, не передавай ножиці, щоб не поранити сусіда, не сміти, в кінці роботи прибери своє робоче місце).
8. Виробнича гімнастика
Педагог:
- Ви вже ,напевно , втомились і зараз Катя, вона в нас інструктор з спорту, проведе виробничу гімнастику:
Катя:
Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся,
два — нагнувся,
Руки в сторону розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки встати.
9.Самостійна робота учнів
Під спокійну музику, діти самостійно працюють.
Здійснюється індивідуальний підхід до гуртківців, аналізуються помилки дітей при роботі.
Розповідь про метеликів, що занесені до Червоної книги.
10. Аналіз виконаних робіт:
Використовується метод – «Дитяче журі»
(формування навичок самооцінки і самоконтролю, відбір кращих робіт на виставку).
11. Підсумок заняття.
Педагог:
Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Кожен з вас виготовив метелика. А на наступному заняття ми будемо створювати композицію «Метеликовий світ».
До побачення!
12.Прибирання робочих місць.
Чергові прибирають робочі місця Додатки
Тулуб метелика
Схема крила метелика
Технологічна карта
№ п\п |
Поопераційні деталі |
Схема деталей
|
Матеріали
|
||
1.
|
тулуби
|
в додатках
|
бісер
|
||
2.
|
крила
|
в додатках
|
бісер
|
||
3.
|
з’єднати крила і тулуби мете ликів |
|
дротик
|
||
4.
|
підібрати рамочку
|
||||
5.
|
вирізати картон для картинки до рамочки
|
||||
|
вирізати тканину для картинки до рамочки і обшити картон
|
||||
7.
|
пришити метелики до картону
|
||||
8.
|
вставити картонку в рамочку і заклеїти дно картини
|
(Поезія)
Метелик - символ душі, безсмертя, відродження і воскресіння, здатності до перетворень, до трансформації, тому що ця крилата небесна істота з'являється на світ, перетворюючись із мирської гусениці.
"Диво перехідних з одного в інший станів, це диво перетворення млявої гусениці, тупої лялечки на ніжно-прекрасного метелика, глибоко торкало людину, стало для неї подобою власних душевних перетворень, подарувало їй надію на те, що коли-небудь вона відірветься від землі й підніметься в осяяні світлом сфери вічності" (Е. Епплі).
Метелик вважається символом Великої Богині (Великої Матері, Magna Mater). Образ Великої Богині сходить до найдавніших часів історії людства, до палеоліту. Це верховне божество уособлювало одночасно небо й землю, життя й смерть. З Великою Богинею асоціювалися пташки і літаючі комахи. Одним із комах, які представляли богиню, й був метелик. Звідси повір'я про те, що відьми можуть перетворюватися на метеликів, що метелики сприяють заплідненню і передрікають війну (наприклад, римляни називали метелика feralis - "люта"), що метелики - це душі померлих.
Крім того, у багатьох культурах метелик символізує минущий характер радості.
У Китаї ця крилата істота позначає безсмертя, дозвілля у достатку, радість і літо. Метелик, зображений зі сливою, символізує довге життя та красу, із хризантемою - красу в старості, з пером - довголіття.
Образ метелика зустрічається в даоських притчах. Так філософ Чжуан-цзи одного разу уві сні побачив себе метеликом. Прокинувшись, він не зміг зрозуміти: Чжуан-цзи бачив уві сні, що він - метелик, чи метеликові тепер сниться, що він - Чжуан-цзи?
Інша історія, розказана Чжуан-цзи, розповідає про те, як молодий вчений, бігаючи за красивим метеликом, ненавмисно вторгнувся до приватних володінь відставного судді й, побачивши його дочку, був настільки заворожений її чарами, що вирішив завзято працювати й спробувати одержати її в дружини. У цьому він мав успіхи й піднявся до високого чина. Тут метелик - це знак подружнього щастя, можна сказати, китайський Купідон.
У японців метелик символізує молоду жінку, а метелики, що пурхають один навколо іншого, означають сімейне щастя. Білий метелик - дух померлого.
У Древній Мексиці метелик відносився до атрибутів бога рослинності, весни й кохання, "Принца квітів" Шочипільї. Крім того, він був пов'язаний із Сонцем і був символом вогню, що коливається. Підрублений кам'яними ножами (ітцлі) метелик - це богиня Іцпапалотль, "Обсидіановий метелик", нічний дух пломеніючих зірок і разом із тим - символ душ жінок, що померли при пологах.
Древні греки вважали метелика символом безсмертя душі. Психея, ім'я якої означає "душа", зображувалася у вигляді дівчини з крилами метелика.
У християнстві стадії розвитку метелика уособлюють життя, смерть і воскресіння, тому метелик іноді зображується в руці немовляти Христа, що символізує відродження й воскресіння душі. На картинах, що зображують життя у раю, такі крила має душа, яку Творець поміщає у тіло Адама.
У німецько-скандинавській міфології ельфи, духи повітря, зображувалися у вигляді гарних маленьких людей із крилами метелика.
У слов'ян із метеликом пов'язуються перш за все уявлення про душу. У народі найчастіше говорять про метелика як про душу померлого або провісника смерті, а іноді й образа смерті
.
Леся УКРАЇНКА «МЕТЕЛИК»
Бідний нічний сірий метелик сидів у темному вогкому льоху, за бочкою з капустою. Сидів він сумно, стуливши свої темні крильця. Так смутно йому було, дарма-що не був він таким самотнім, - мав таки сусіда: сусід той був лилик. Але з того сусідства невелика була користь для метелика: лилик був неговіркий, понурий і до того ще з якимсь презирством дивився на бідного метелика, - сказано, нерівня!
Лилик сидів тихо в своєму куточку, ні за чим не жалкував та нічого й не бажав, хіба тільки кута ще темнішого, щоб сидіти там спокійно і ніколи того прикрого, вразливого світла не бачити. Правда, тут у льоху теє світло не дуже докучало, - а все таки часами дехто надходив зі свічкою, навіть часом над бочкою нахилявся, набираючи капусти, - і це було дуже прикро лиликові. Коли б сила, він теє світло крилами згасив навіки!
Метелик на своїм недовгім віку ще не бачив світла, душею тільки чув, що десь є сторона краща, ясніша, ніж його рідний льох, бо часом з малого віконця, що було в льоху, падав блідесенький промінь. Та не міг метелик розібрати, що то воно таке те є світло і яке воно повинно бути.У темному куточку промінець той був ледве примітний, - тоненький, як ниточка, та блідий, мов погляд недужої дитинки. Летіли шукати того світла метелик не мав відваги й сили.
Хто знає, може наш метелик так і вік свій короткий звікував би у темряві самотній, - та інша доля судилася йому. Якось прийшла служниця по капусту до льоху та й поставила свічку долі, якраз навпроти метелика. Боже, яким величним, блискучим, повабним здалося метеликові те світло! Він затріпотів крильцями і хотів кинутися на нього, але служниця в ту хвилину взяла свічку й подалася геть із льоху. Не втерпів метелик, забув своє безсилля, забув свою несвідомість.
"Світло, світло!" - і полинув за ним. Лилик тільки свиснув йому вслід, потім заліз ще далі за бочку й заснув. Нічого йому ніколи не снилося. А метелик летів та й летів за тою свічкою так швидко, скільки сил було в його крильцятах.
Аж ось опинився у великій кімнаті, де сиділо за столом велике товариство. На столі стояла ясна-ясна лямпа, - метелик аж оторопів від того проміння і безсилий упав на стіл, тріпочучи крильцями. Хтось із товариства хотів був його прогнати зі стола, але він, опам'ятавшися, знову зірвався й почав кружляти понад лямпою щораз меншими і меншими колами: хотів бачити якнайближче те ясне сонце, яким йому здавалася лямпа. Чи думав він, що там життя стратить?
Хто ж бачить смерть у сяєві? Воно горить, миготить, міниться, - там світло, там життя! Метелик летить все ближче, ближче до згубливого світла.
Даремне його відганяли. І от влетів він у самий полумінь. Трісь! Оце ж йому й смерть! Лямпа спалахнула, а далі знову почала горіти з такою самою ясністю, як і перше. "Дурне створіння! - мовив хтось із товариства: - Хто велів йому летіти на вогонь? І женуть його, так ні, лізе! Дурному дурна й смерть!"
А хіба ж розумнішою була б його смерть, якби він навіки заснув у темному льоху? Те світло спалило його, але він рвався на простір! Він шукав світла!
Наталя Забіла «МЕТЕЛИК»
Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів —
Геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку,
Може, думав — не помічу?
Блиснуть крилечка ясні —
Зразу видно вдалині.
Сів метелик на листочок —
Може, там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка рябі —
Не сховатися тобі!
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду —
Метелика не знайду.
Загадки
Навесні барвиста квітка
на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
враз знялась і полетіла.
(Метелик)
Живу лише влітку,
Шовкові крильця маю.
Із квіточки на квітку
В садочку я літаю.
(Метелик)
Список використаної літератури
1. Леся Українка Казка «Метелик». – К., 1980.
2. Різні поети Вірші про метеликів – К., 1991.
3. Збірник загадок про метеликів – Т., 1996.
4. Сапун Н.Г. Фізкультхвилинки – Т., 2003.
Коментарі 0