Виховна програма "Любімо світ, в якому ми живемо"

31.05.2017   Administrator   Категорія: Новини

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ЦЕНТР ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА»

 

                Конкурс

                                                                     на кращу програму тематичної зміни

                                                   у дитячих закладах відпочинку

                                                   серед педагогічних працівників

                                                     загальноосвітніх і позашкільних

                                   навчальних закладів

 

 

Любімо світ, 
в якому ми живемо

Програма тематичної зміни екологічного спрямування

Похожее изображение

                    

                                                    

          Підготувала:                                                               

          методист ЦТДЮ

         Додик Галина Зіновіївна                                                                            

 

 

 

 

М. Тернопіль

 

Тема: «Любімо світ, в якому ми живемо»

                  Природа і природне багатство це фундамент на якому живе і   розвивається людське суспільство, першоджерело задоволення його   духовних і матеріальних потреб. Тому її потрібно берегти і    примножувати.

Основним напрямком програми є екологічне  спрямування дітей шкільного віку, а саме:

  • формувати екологічну культуру, мислення, етику, мораль; розвивати у дітей потребу у спілкуванні з довкіллям; 
  • залучати дітей до екологічної діяльності, що дозволить сформувати екологічно виховану особистість. Адже людина і природа невіддільні одне від одного, тісно пов’язані між собою.
  • формувати в учнів поняття про рослини-символи України; українську національну культуру; збагачувати й розширювати знання про рослинний світ нашого краю;
  • формувати практичні вміння й навички; виховувати любов до рідної землі, почуття пошани та гордості за нашу Україну, наш талановитий народ.

Екологічні ігри сприяють не тільки отриманню знань про предмети і явища природи, але і формують навички дбайливого і неруйнівного поводження з навколишньою природою. Граючи, діти вчаться: любити, пізнавати, берегти і множити. Екологічні ігри містять цікаві факти про життя тварин і рослин, головоломки і хитромудрі питання про природу і сприяють розвитку допитливості та готовності до правильної взаємодії з довкіллям.

Обладнання: роздаткові картки природничого спрямування, заготовки вікторин, кросвордів, білий та кольоровий папір, олівці, крейда, ножиці, клей, маркери, мішечки для збору  трав.

Виховна програма орієнтована на всі вікові категорії дітей шкільного віку. Програма розрахована на 14 календарних днів.

 

День перший. Організаційний.

  1. Відкриття зміни. Ознайомлення з правилами табору та інструктаж з безпеки життєдіяльності.
  2. Розважальні  ігри:

- гра по колу «Розкажи  мені про себе». Кожен гравець коротко розповідає про себе;

- гра «Цікаве інтервю». Кожен гравець пише на картці своє ім'я. Гравці діляться на команди. Всі гравці першої команди представляються, називаючи ім'я та прізвище. Після цього усі картки з іменами гравців першої команди передаються гравцям другої команди, які  порадившись між собою, повинні роздати правильно картки гравцям першої команди. Потім представляються гравці другої команди, а перша команда роздає картки.

  1. Екологічна мозаїка:

Дивосвіт, дивосвіт. Хто придумав оцей світ? 
Землю красную таку у зеленому вінку, 
Всі ці квіти і ліси, і пташині голоси ? 
Ліс і річка, і поля – це ж усе моя земля !

Інформаційна дискусія. Розширити і систематизувати знання учнів  про природу.

  1. Виготовлення візиток природничої тематики та їх представлення.
  2. Робота в групах. Найцікавіша розповідь «Моє ставлення до природи».

Картинки по запросу здоровий спосіб життя

 

День другий. Подорож «Я і природа навколо».

  1. Міні-екскурсія у природу. Ознайомлення з природнім середовищем.
  2. вернути увагу учнів на неповторність краси природи влітку, на розмаїття барв, звуків, красу форм, багатство пахощів; закріпити правила поведінки у природі.
  3. Ігри на свіжому повітрі:

- дидактична гра «Таємниці природи». Завдання: розбігтися парком або лісом, знайти свою «таємницю природи», розповісти про неї;

- дидактична гра «Хто тут живе? Що росте?». Педагог накриває хусткою травичку. Потім піднімає її. Діти уважно роздивляються і називають рослини, комах, які там є;

- конкурс на кращого знавця природи рідного краю. Треба назвати якнайбільше рослин, тварин рідного краю.

 

Похожее изображение

  1. Конкурс малюнка «Моє враження про чарівну навколишню природу».
  2. Нагородження учасників та переможців конкурсу малюнка та кращого знавця природи рідного краю.

 

 

 

День третій. Рослини-символи.

  1. Запитання-відповіді «Що цікавого я знаю про рослини?» . Кожна команда готує блок запитань і по черзі задають одні одним.
  2. Розгадайте  кросворд і знайдіть ключове слово. Кожен народ має свої святині, свої символи. Є вони і в нашого українського народу. Калина, верба, дуб, барвінок, соняшник, мальви, чорнобривці, любисток, мята… Вони віддавна уособлюють красу України, духовну міць її народу, засвідчують любов до рідної землі .    
  3. Вікторина «Чи знаєте ви квіти, які вплетені в український вінок?».
  4.  інок - символ життєдайної сили Землі. Вінок — символ життя, долі, життєвої сили. Вінок є також символом довершеності. Ритуальне і обрядове призначення вінка невичерпне: уквітчана вінком наречена ходить  запрошувати гостей на весілля; прикрашають вінком весільний коровай; вінок, кинутий у воду на Івана Купала, пророкує майбутнє; вінок з колосків - необхідний атрибут обжинок. Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ. Мак, ромашка, соняшник, волошки, мальва, півонію, м’ята, материнка, лілея, див’ясил, безсмертник, цвіт вишні та яблуні, калина, хміль, польовий дзвіночок.

 

Картинки по запросу рослинні символи україни   Ukranskiy-vinok-prikrasa-chi-oberig

  1. Виготовлення паперових квітів та оформлення ними таборових приміщень.

 

День четвертий. Тварини-символи.

  1. Подорож у світ тварин. Заочна форма проведення.

Народи світу дуже відрізняються одягом, традиціями, звичаями, уподобаннями. У кожного з них є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. Завдання подорожі:

- ознайомити дітей з  рідкісними тваринами рідного краю;

- з тваринами-символами України;

-  з пам’ятниками,  що встановлені тваринам у світі.

2. «Тварини, які занесені до Червоної книги»;

- бліц-турнір;               

- випуск агітаційної листівки «Не забирайте пташенят додому!

- робота в групах: скласти екологічні правила поводження з тваринами.

  1. Бесіда про бездомних тварин.
  2. «Домашні улюбленці». Намалювати і розповісти про цікаві факти своєї улюбленої тваринки.

 

День п’ятий. Я обираю здоровий спосіб життя.

  1.  Конкурс-вікторина «Я здоров’я бережу, сам собі допоможу».
  2. Мала олімпіада «Острів здоров’я». Кожна команда проходить станції, виконуючи різні цікаві завдання. Діти прагнуть якнайшвидше добратися до «Острову здоров’я», щоб перемогти в олімпіаді. Подорожуючи станціями, учні дізнаються багато потрібного про здоровий спосіб життя.
  3. Конкурс капітанів «Здоров'я  дорожче всіх багатств». Підібрати та  завершити другу частину прислів’я або  приказки.
  4.  Гра «Здорове харчування». Кожна команда складає денний раціон харчування.

                            

 

День шостий. Вода – основа життя.

День води. Цей день ми відзначаємо тому, що вода на Землі все частіше вимагає захисту. Чи багато води на нашій планеті? Але всяка вода годиться для наших потреб? Адже більшу її частину складають моря і океани - це солона вода, Якщо уявити, що вся вода нашої планети вміщується в трилітровій банці, то прісна вода займе всього лише півсклянки. Відібравши піпеткою три краплі з цього склянки, ви отримаєте воду річок та озер.

1.     Конкурс «Чи знаєте ви що…». Команди почергово діляться інформацією про воду.

Картинки по запросу вода

  1. Конкурс музичний «Відгадай мелодію». Учасники відгадують мелодії пісень, що містять у тексті слова: вода, лід, сніг, дощ, річка, море, потічок, тощо.
  2.  Розваги на свіжому повітрі «А без води і ні туди, і ні сюди».
  3. Робота в групах «Кругообіг води в природі». Закріпити знання учнів про склад, властивості, застосування, значення води; формувати почуття любові до природи, почуття причетності до охорони навколишнього середовища, зокрема – води.

Картинки по запросу кругообіг води в природі для дітей

День сьомий. Екологічний.

Ми прагнемо, щоб в Україні нова екологічна свідомість стала невід’ємною частиною свідомості громадян нашої держави, щоб усі відчували свою причетність до справи збереження довкілля.

Картинки по запросу екологія фон       Хай нам сонце світить, райдуга вітає,

Хай сміється дощик і співа весна.

Хай вона розбудить тих, хто ще не знає,

Що природа — мати, що вона одна.

  1. Інтерактивна гра «Що мені дає природа?»

Продовжити речення: «Людина не може прожити без природи тому, що...»

  1. Створення рукотворної книги «Посібник екологічної ввічливості».

 

Похожее изображение

 

  1. Конкурс малюнків «Чарівні долоньки». Творчі роботи виконуються долоньками дітей. Виготовлення плакату «Долоньки єднання».

Картинки по запросу долоньки

 

 

  1. Еколого-пізнавальна творча година.

Все необхідне для життя людина отримує від природи. Тому захищати й оберігати природу – наш обов'язок. Отож, залишаючи місце відпочинку на лоні природи, подбай, щоб воно було не в гіршому, а в кращому стані, ніж ти застав.

 

День восьмий. Флора.

  1. Година спілкування: «Рослини різні, всі корисні»

Існувати без рослин людина не може. Ми з'єднані з ними міцним ланцюжком, що не можна розривати.

  1. Відгадування загадок про рослини.
  2. Гра «Чим я можу допомогти природі?», робота в групах.
  3. Перегляд презентації «Отруйні рослини». Нас оточують рослини. Вони милують око, дають продукти харчування, лікують нас. Але поміж них є такі, що можуть людині зашкодити, їх потрібно знати і вміти розрізняти.
     

День дев’ятий. Фауна.

  1. Гра-подорож у світ тварин.
  2. Конкурс капітанів. Хто останній назве птаха нашої місцевості.
  3. Цікаве про тварин. Перегляд слайдів «Тварини-рекордсмени».
  4.   Поміркуй і розгадай. Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій тварин і вірші – загадки про них. Серед зображень потрібно знайти про кого йдеться у вірші і прикріпити до потрібного зображення. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.

 

      Картинки по запросу фауна і флора            Картинки по запросу фауна і флора

 

День десятий. Буду я природі другом.

  1. Екскурсійна мандрівка до лісу «Невичерпне джерело натхнення». Екскурсійний маршрут розроблений заздалегідь з використанням міні-зупинок:
  • «Що росте у лісовому домі?»;
  • «Впізнай мене», розпізнавання дерев;
  • відпочинок, ланч на свіжому повітрі;
  •  правила прибирання після відпочинку;
  • «Фіточай» - збір рослин на горнятко чаю;
  1. Конкурс малюнка «Чарівний світ природи». Учні виконують малюнки на площадці кольоровою крейдою.
  2. «Щоб красувався рідний край». На стенді прикріплений ватман на якому  намальоване дерево. Діти на «листочках» записують свої пропозиції щодо збереження природи та прикрашають ними його.

 

День одинадцятий. Лікарські рослини.

  1. Розминка для команд «Лікарські рослини України».
  2. Конкурс на кращий кросворд про рослини.
  3. Конкурс «Показуха». Для проведення цієї гри учасників слід розділити на дві команди, які придумують собі назви, пов'язані з рослинним світом. Діти з двох команд показують тільки рухами, жестами, мімікою рослини, назви яких повинні відгадати діти другої команди. Наприклад: ромашка без'язичкова, дивина ведмежа, нечуй-вітер волохатенький, подорожник великий, собача кропива п'ятилопатева, дзвоники персиколисті.

Картинки по запросу літній табір план       

  1. «Запитай у природи». Ботанічна прогулянка на природу. Ознайомлення з лікарськими рослинами. Збір лікарських рослин для виготовлення гербарію.

 

День дванадцятий. Квіти – усмішка природи.

  1. Вікторина «Світ квітів».
  2.  «Квітковий калейдоскоп».

Похожее изображение

  1. Анаграми про рослини.

 Наприклад: колючка троянди + скат машини =… (шипшина).

  1. Майстер-клас "Природа, творчість і фантазія». Виготовлення квіткових композицій з підручного матеріалу.

  Картинки по запросу квіткові композиції  з салфеток Картинки по запросу квіткові композиції  майстер класи квілінг Похожее изображение  

День тринадцятий. "Пізнай самого себе"

  1. Тренінг «Пізнай себе і ти пізнаєш світ».
  2. Зарядка позитивного мислення «Саме сьогодні  я подбаю про своє здоров'я. Саме сьогодні я подбаю про навколишній світ. Саме сьогодні…»
  3.  Рефлексія за підсумками дня «Знайдіть себе і будьте самі собою». Основне завдання людини – знайти себе, вміти допомагати іншим і бути щасливим. 

Картинки по запросу веселе дитяче літо

 

День чотирнадцятий. Закриття табірної зміни.

1.     Гра-подорож «Загадки літа».

  1. «Залишаю вам на згадку» - скарбничка відгуків та побажань про життя в таборі.
  2. Виготовлення гербарію лікарських рослин.
  3. Виставка творчих робіт учасників табору.
  4. Підведення підсумків та нагородження учасників та переможців конкурсів.

 

Люби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе,
Люби для неї.

 

 

Список використаних джерел

  1. Бурковецька Т. В. Різноманітність тварин у природі. Урок-телепередача з природознавства // Початкове навчання та виховання. – 2011. - №  31.
  2.  Діалоги про природу. Дидактичні ігри для учнів // Початкове навчання та виховання. – 2012.
  3. Червона книга України. Тваринний світ / за ред. І. А. Акімова. — К. : Глобалконсалтинг, 2009.
  4. Крамаренко Л. Формування національної самосвідомості учнів засобами еколого-натуралістичного виховання // Рідна шк.-2000.-№ 6.
  5. Шевченко С. Екологічна освіта як засіб особистісних цінностей // Рідна шк.-2000.-№ 6.
  6. Дітям про тварин : оповід., вірші, казки, примовки, скоромовки : для мол. та серед. шк. упоряд. О. Шевченко, Т. Качалова. – К. : Національний книжковий проект, 2010.
  7. Красоткіна Н. Виховні заходи [Електронний ресурс] Надія Красоткіна : [веб-сайт]. – Режим доступу : http://krasotkina.com/.
  8. Навчальне видання «Виховання екологічної культури молодших школярів. Частина ІІ» / О. В. Депетист, В. В. Чала,Н. А. Ярова – Х. :Вид. група «Основа», 2014.  

Картинки по запросу літній табір план

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід