Інформаційна скринька для молодого педагога-позашкільника

04.02.2015   Administrator   Категорія: Новини

Інформаційна скринька 

для  молодого педагога-позашкільника

 

Підготувала:

Лука О.І.,

заступник директора з  НВР  

«Центру  творчості дітей та юнацтва»    

м. Тернопіль

Дорогий друже!

Якщо ти відкрив сайт Osvita.ua ,  ти - вчитель, якщо ти відкрив цю сторінку -  ти представник  чудової країни ,  яка має назву «Позашкілля» Розпочинаючи  свою педагогічну діяльність    , у тебе виникатимуть  певні труднощі, тому ця «Інформаційна скринька»  допоможе тобі на перших порах. У  ній чітко і лаконічно викладені основні моменти, на які тобі потрібно звернути увагу  у навчально-виховному процесі в позашкільному навчальному закладі.

Розвивай у своїх гуртківців не тільки прагнення до здобуття знань, умінь, але й пам’ятай , що важливо виховати в наших дітях найкращі риси: людяність, доброту, милосердя, чесність, патріотизм, любов до рідного краю, Вітчизни. Щоб почуття гордості , що вони - українці , спонукало їх до наполегливої праці на благо розбудови держави до європейського рівня.

Вчи дітей знаходити вихід з будь - яких життєвих ситуацій. Покажи, як можна застосувати одержані знання та вміння на практиці.

Якщо виникли труднощі, - звертайся до колег по роботі, відвідай у них заняття, виховні заходи . Це допоможе тобі в подальшій  роботі гуртка.

Пам’ятай , запрошуючи батьків на концертні програми та виставки робіт

 їх дітей , організовуючи спільні свята , поїздки , екскурсії - ти отримуєш неоцінену батьківську підтримку .

Нехай твоїм кредом в житті стануть слова Я.А.Коменського

 «Спочатку любити-потім учити».

Удачі!

                                                                                 З повагою Лука О.І.

Розробка  укладена на основі матеріалів обласних семінарів педагогів позашкільних навчальних закладів, досвіду роботи керівників гуртків Центру творчості дітей та юнацтва м. Тернополя.

Зміст

1.Основні нормативні документи                                                                        

2.Кваліфікаційна характеристика керівника гуртка                                                                            3.Документація керівника гуртка                                                                               

4.Методичні вимоги щодо оформлення журналу гурткової роботи                                                     5.Орієнтовна схема проведення гурткового заняття                                                                          6.Методичні рекомендаціями щодо організації роботи  керівника гуртка                                                                          

7.Рекомендації  досвідчених педагогів  щодо підготовки керівника гуртка –початківця  до заняття                                                               

8.Поради досвідчених колег молодому педагогу                                                                                       

9.План-конспект заняття                                                                                       

10.Самоаналіз заняття гуртка                                                                             

11Поради педагогам, які прагнуть розвивати свої творчі здібності                                                                                        

12.Модель випускника  позашкільного навчального закладу                                                 

13.Нетрадиційні форми роботи з батьками                                                                                        14. Десять головних заповідей для батьків                                                                                      

15.Анкета ( допоможе педагогу виявити виховні можливості батьків)                                             16 Всеукраїнські конкурси  педагогічної майстерності  .                                                                                                             

Основні нормативні документи

  • Закон України “Про освіту ”
  • Закон України "Про позашкільну освіту";
  • Положення про позашкільний навчальний заклад;
  • Конституція України;
  • Конвенція про права дитини;
  • Указ Президента України від 25.06.2013р.№344/2013 «Про схвалення Національної стратегії розвитку освіти  в Україні на період до 2021року»;
  • Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років (проект );
  • наказ МОН МС України від 31.10.2011 №1243 «Основні орієнтири виховання учнів 1-11класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
  • наказ МОН України  від 22.07.2008р. №676 "Про затвердження Типових навчальних планів для  організації навчально-виховного  процесу  в  позашкільних  навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України";
  • наказ Міністерства освіти і  науки України від  10.12.2008р. №1123  "Про внесення змін до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах" (інформаційний збірник МОН України №9, 2009р.);
  • Про  навчальні програми з позашкільної освіти (лист МОН України від 18.07.2013р. №1/9-502)

 

Кваліфікаційна характеристика керівника гуртка

 (Згідно наказу МОН України № 665 від 01 червня 2013 року «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів» )

Завдання та обов’язки. Планує, організовує та здійснює навчально-виховну, організаційно-масову роботу гуртка (секції, творчого об’єднання). Здійснює набір вихованців, учнів, слухачів до гуртка (секції, творчого об’єднання), забезпечує збереження контингенту. Обирає ефективні форми, методи та засоби роботи. Виявляє здібності вихованців, учнів, слухачів і сприяє їх розвитку. Надає практичну допомогу вихованцям, учням, слухачам в оволодінні вміннями та навичками з обраного виду діяльності; готує вихованців, учнів, слухачів до участі у фестивалях, конкурсах, змаганнях тощо. Здійснює допрофесійну підготовку вихованців, учнів, слухачів.

Вносить пропозиції до плану роботи закладу. Бере участь у роботі педагогічної ради, методичного об’єднання та у науково-методичних заходах. Постійно підвищує свій професійний рівень, займається самоосвітою.

Веде необхідну документацію за встановленою формою та забезпечує її зберігання.

Забезпечує збереження обладнання устаткування, інвентарю; вносить пропозиції щодо розвитку матеріально-технічної бази гуртка (секції, творчого об’єднання).

Повинен знати. Конституцію України; Закони України; укази Президента України; постанови та рішення Верховної Ради України; постанови Кабінету

Міністрів України щодо освітньої галузі; накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України; Декларацію прав і свобод людини; Конвенцію про права дитини; інші законодавчі та нормативно-правові акти з питань освіти; педагогіку, психологію, вікову фізіологію; досягнення сучасної психолого-педагогічної науки і практики; методику навчально-виховної роботи з відповідного напряму позашкільної освіти; правила і норми охорони і безпеки  праці, правила виробничої санітарії та пожежної безпеки.

Кваліфікаційні вимоги. Вища педагогічна або інша фахова освіта; практичний досвід, знання, вміння у галузі народних промислів, народного мистецтва.

Документація керівника гуртка

  • Програма, за якою працює педагог (затверджена або рекомендована Міністерством освіти і науки України )
  • Навчально-тематичний план керівника гуртка.
  • Журнал планування та обліку гурткової роботи.
  • Посадові обов’язки  керівника  гуртка.
  • Папка «Тематичні розробки занять за  програмою».
  • Папка, в якій зібрані ілюстративні, пізнавальні, роздаткові, наочні  матеріали (ігри, сценарії, вікторини, та ін.) , матеріали бесід, лекцій.
  • Правила безпеки  життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.
  • Методичні рекомендації, методичні посібники.
  • Література, якою користується педагог для проведення занять та виховних заходів.
  • Папка творчих надбань вихованців гуртка.   
  • Матеріали  ЗМІ .
  • Грамоти та нагороди.

Методичні вимоги щодо оформлення журналу гурткової роботи

І. Загальні вимоги

1. Журнал планування та обліку роботи гуртка є основним звітним документом керівника гуртка про його роботу.

2. Журнал ведеться для кожної групи, гуртка протягом навчального року.

3. Журнал повинен бути друкований за типографським зразком.

4. Усі записи в журналі ведуться охайно, державною мовою, пастою (чорнилом) одного кольору.

5. Керівник гуртка несе повну відповідальність за правильність ведення журналу та його збереження.

ІІ. Вимоги до записів у журналі

  1. На обкладинці чітко вказується:
  • назва гуртка;
  • навчальний рік;
  • прізвище та ініціали керівника гуртка;
  • прізвище та ім’я старости гуртка.

2. Записи на першій сторінці:

  • мета та оснований зміст роботи гуртка, згідно обраної програми та у відносності з віковими особливостями вихованців;
  • розклад занять гуртка (дні тижня в які проводяться заняття та їх тривалість в астрономічних годинах, час початку та закінчення занять);
  • повна назва програми, на основі якої складений календарний план
  • дата початку роботи гуртка;
  • дата закінчення роботи гуртка;
  • підпис керівника гуртка;
  • підпис директора (завідуючого)закладу.

3. Наступні сторінки:

  • план роботи гуртка на І півріччя;
  • план роботи гуртка ІІ півріччя;

Календарне планування на І (ІІ ) півріччя

Кожне заняття має:

  • порядковий номер;
  • чітко визначену тему, вказівку на тип заняття (екскурсія, змагання, конкурси, колоквіуми);
  • тривалість кожного заняття в астрономічних годинах;
  • календарні терміни виконання.

Календарний план на кожне півріччя затверджується директором позашкільного закладу або заступником директора з навчально-виховної роботи, не пізніше як за 5 днів до початку першого запланованого заняття, підписується керівником гуртка.

4. План роботи на період літніх канікул складається окремо.

5. Записи на сторінці «Відомості про членів гуртка»

  • прізвище, імя, по батькові гуртківця;
  • рік народження;
  • назва школи,
  •  клас;
  • місце роботи батьків (або вказівка – «не працює», «приватний підприємець»);
  • домашня адреса, телефон;
  • дата вступу,
  • дата і причина вибуття з гуртка,
  • відмітка з ознайомленням з ТБ.

6.  У розділі «Облік відвідування» вживаються такі умовні позначки:

«с» - спізнився;

«нб» - не був на занятті з поважної причини;

«хв» - був хворий

Проти прізвища вихованців, які вибули з гуртка, з відповідної дати робиться позначка «вибув».

7. У розділі «Облік роботи гуртка» під час проведення заняття записується його тема, тривалість у астрономічних годинах. Факт проведення заняття підтверджується особистим підписом керівника гурткової роботи.

8. Розділ журналу :«Масова і суспільно-корисна робота гуртка» (записуються проведені масові заходи, участь гуртківців  в загальних заходах установи, суспільно-корисна робота тощо).

9 Розділ «Реєстрація вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності» 

Вступний інструктаж  з безпеки життєдіяльності    є обов'язковим  і проводиться, як правило,на  першому занятті з  відповідними відмітками

10. Обов’язковим є розділ «Висновки та зауваження до роботи гуртка», де записи роблять відповідні контролюючі особи.

11. Звіт за навчальний рік складається керівником гуртка  на час здачі журналу.

12. Протягом навчального року журнал зберігається у заступника директора з навчально-виховної роботи закладу.

13. Після закінчення навчального року журнал перевіряється відповідальними посадовими особами закладу і здається адміністрації закладу для зберігання.

Термін зберігання журналу гурткової роботи  - 5 років.

Орієнтовна схема проведення гурткового заняття

(напрям — вокальне мистецтво)

  •  Перевірка готовності до заняття.
  •  Оголошення теми і мети заняття , мотивація навчально-виховноїдіяльності.
  •  Розспівування (робота над формування звуку, звуковеденням, дихання, дикцією).
  •  Сольфеджування (елементи теорії музики).
  •   Ознайомлення з класичними зразками(звукозаписй).
  •   Повторення вивченого  
  •     Вивчення фрагментів нових творів.   
  •  Аналізхарактернихпомилок.                                                                
  •     Домашнє завдання.

Орієнтовна схема проведення гурткового заняття

( напрям - хореографічне мистецтво)

  •     Перевірка готовності до заняття.
  •     Оголошення теми , мети заняття, мотивація навчально- виховної          діяльності.
  •     Клас ( робота біля станка, в центрі залу тощо).
  •     Елементи теорії, матеріали з історії танцю,тощо.
  •     Закріплення вивченого (елементи танців, переходи,  зв’язування           елементів
  •     Вивчення нових елементів, композиційних структур, розводження           ("розводка").
  •         Сценічна майстерність, артистизм (міміка, вираз обличчя, формування образу).
  •         Індивідуальна робота, робота з солістами.
  •     Аналіз характерних помилок.
  •     Домашнє завдання

Орієнтовна схема проведення гурткового заняття

(напрям - декоративно-ужиткове мистецтво)

Перевірка готовності до заняття.

  •  Оголошення теми і мети заняття.
  •         Пояснення нового матеріалу.
  •         Вступний інструктаж.
  •         Розподіл завдань.
  •     Аналіз вимог до виготовлення (акуратність , чистота).
  •     Правила безпеки при виконанні робіт.
  •         Демонстрація виконання.
  •     Постановка завдання.
  •         Практична робота (обхід робочих місць, робота над  помилками)
  •         Збір даних для заключного інструктажу.
  •         Заключний інструктаж.
  •         Показ кращих робіт (виставка)
  •         Аналіз характерних помилок.
  •     Завдання додому.
  •     Прибирання робочого місця.

Методичні рекомендаціями щодо організації роботи  керівника гуртка

*    Визначення напряму діяльності гуртка, його ролі, основної мети і задач. Ознайомлення з посадовими обов'язками.

*    Складання навчальної програми . Затвердження програми.

*    Комплектування груп. Оформлення кабінету. Підготовка необхідних матеріалів, інструментів,  таблиць для занять.

*    Складання календарно-тематичного плану роботи гуртка на семестр (навчальний рік).

*    Оформлення журналу обліку роботи гуртка.

*    Проведення вступного заняття. Проведення вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності   з обов'язковою реєстрацією в журналі на окремій сторінці. Складання конспектів занять та їх проведення. Заповнення журналу гуртка на початку заняття і по закінченні. Організація самоврядування в гуртку (вибори старости, його заступника, розподіл обов'язків між вихованцями).

*    Проведення батьківських зборів.

*    Участь у методичних заходах закладу. Робота із самоосвіти. Проведення відкритих занять для педагогів і батьків. Відвідування занять інших керівників гуртків.

*    Організація масових заходів з гуртківцями (екскурсійна, концертна, спортивно-масова, виставкова діяльність і т. д.). Залучення батьків до організації і проведення масових заходів.

*    Участь у міських,  обласних Всеукраїнських та міжнародних  заходах (конкурси, змагання, огляди, акції, виставки і т.д.).

*    Підсумкове заняття. Творчий звіт гуртка. Заохочення кращих гуртківців.

*    Самоаналіз виконання навчальної програми і плану роботи гуртка. Звіт роботи гуртка за навчальний рік.

Рекомендації  досвідчених педагогів   щодо підготовки

керівника гуртка –початківця  до заняття

*    Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному занятті, а в деяких випадках—і в пояснювальну записку до програми.

*     Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.

*     Сформуй задум заняття, дай відповідь на запитання, чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення, сформулюй мету заняття (навчальну, виховну, розвивальну).

*  Уяви колектив даної групи, психологію цих дітей , використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.

* Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних гуртківців.

*  Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному занятті.

*   Продумай структуру заняття і зафіксуй в плані-конспекті.

*    Підготуй наочні й навчальні посібники, не забудь
підготувати і перевірити справність техніки.

*    Повтори подумки або вголос основні елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.

*    Спитай себе: «Ти готовий до проведення заняття?»

Поради молодому педагогу

при підготовці до занять

*    Перед заняттям перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів, чи чисто в навчальному  кабінеті.

*    Раціонально використовуйте кожну хвилину заняття.

*    Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання.

*    Поясніть  гуртківцям  мету, завдання заняття.

*    Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся  визначити окремі  проблеми, пропонуйте дітям  вирішувати їх самостійно.

*    Не спішіть виправляти помилку дитини , краще, якщо її ви­правлять інші гуртківці .

  • Намагайтеся організувати самостійну роботу дітей на занятті.
  • На занятті кожна дитина  має бути на виду, до кожної шукайте індивідуальний підхід.
  • Під час використання технічних засобів навчання, комп'ю­терної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
  • Під час організації самостійної роботи не квапте гуртківців .
  • Використовуйте всі наявні можливості для реалізації прин­ципів розвивального навчання.Звертайте увагу на виховні  аспекти заняття: працездатність, бережливість, зібраність.
  • Домашнє завдання потрібно давати з поясненням.

Пам'ятайте:  кожне заняття не повинно бути схожим на попереднє!

План-конспект заняття

1.Тема заняття______________________________________________________

2.Мета заняття (навчальна, виховна, розвиваюча)______________________

3. Методи та форми проведення заняття (лекція, диспут, бесіда, ділова гра, тестування, іспит, лабораторно-практична робота, виставка, екскурсія тощо)

4.Ілюстративні матеріали____________________________________________

5. Інструменти та обладнання________________________________________

Хід заняття

І. Організаційний момент

Перевірка присутніх. Підготовка робочих місць. Перевірка наявності необхідних матеріалів, інструментів.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями. Повторення пройденого матеріалу.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети заняття

ІV. Робота за темою заняття

1. Теоретична частина

2. Підготовка до практичної роботи.

3.  Інструктаж з  безпеки життєдіяльності .

4. Виконання творчої роботи

V. Підсумок заняття. Узагальнення та систематизація знань

Аналіз виконаних робіт та закріплення теоретичних знань

VІ. Домашнє завдання

VІІ. Прибирання робочих місць

                         Самоаналіз заняття гуртка

Необхідно дати відповіді на такі запитання:

*    Скільки часу було витрачено на підготовку до заняття?

*    Яким додатковим матеріалом користувались у процесі підготовки до заняття?

*    Що є головним у проведенні заняття, його місце в системі інших занять.

*    Чи вдалося  здійснювати всі види діяльності в рамках оголошеної теми заняття?

*    Чи правильно визначена мета і завдання заняття, чи враховані при цьому особливості віку гуртківців?

*    Чи вдалося вибраними прийомами сформувати у дітей мотивацію навчальної діяльності на даному занятті і дати їм цільову установку?

*    Наскільки оптимальними для реалізації мети заняття виявилися вибрані форми, методи, прийоми організації навчальної діяльності?

*    Чи оптимально визначено час, який відведений на виділені частини заняття?

*    Чи вдалося правильно визначити завдання, місце, форми і прийоми контролю? Яка його ефективність?

*    Чи вдалося правильно побудувати усну мову, свою і гуртківців

(виправлення мовних помилок, наявність логічних акцентів, пауз, виразність висловів)?

*    Чи вдалося організувати роботу дітей за ознакою власної діяльності на  занятті з позиції досягнення?

*    Аналіз педагогом результативності заняття. Позитивні сторони та недоліки.

*    Висновки керівника гуртка на майбутнє.

 

Поради педагогам , які прагнуть розвивати свої творчі здібності

*    Розширюйте свій кругозір

  • Слідкуйте за новинками в різних галузях знань.
  • Обмінюйтесь думками з іншими, говоріть про свої ідеї.
  • Зберігайте активність і зацікавленість в справах.
  • Пам’ятайте:невдачі  мають позитивний результат, оскільки сприяють розвитку.

*    Розвивайте активно і нестандартно сферу своєї спеціальності

  • Систематично і цілеспрямовано переглядайте спеціальну літературу інтернет-ресурси та інші джерела.
  • На основі прочитаного формулюйте висновки . записуйте їх.

*    Розвивайте свої здібності для вирішення проблем

  • Сприймайте проблему як виклик , як можливість для саморозвитку.
  • Уважно прислухайтесь до думки інших людей.
  • Навчіться вислуховувати різні точки зору і визнавати  наявність проблеми.

*    Ідеї народжуються в процесі роботи

  • Записуйте  всі альтернативні рішення , які спадають Вам на думку .
  • Будьте готові до заперечення  навіть хороших ідей.
  • Дайте простір для своєї уяви, не довіряйте лише розуму і логіці.

*    Розвивайте впевненість у собі і зацікавленість у справі

  • Формуйте у себе хороший настрій
  • Прагніть виконувати творчу роботу тоді, коли Ви перебуваєте в найкращому  настрої

*    Відшліфовуйте ідеї і навчіться їх правильно подавати

  • Навчіться говорити не про свої , а про наші пропозиції.
  • Прагніть вносити пропозиції тоді, коли інші спроможні їх сприйняти.
  • Висувайте ідеї у слушний час та  у відповідній атмосфері.

Модель випускника позашкільного навчального закладу

*    сформована особистість із глибокими та міцними знаннями;

*    є патріотом  держави, з чіткою громадянською позицією;

*    має максимальний розвиток творчої та інтелектуальної обдарованості;

*    має всебічний загальнокультурний розвиток, гуманістичний погляд;

*    конкурентоспроможний у європейському просторі;

*    є людиною високої культури з гарними естетичними смаками;

*    прагне до постійного вдосконалення здоров'я у духовному, соціальному, психічному, фізичному проявах.

Нетрадиційні форми роботиз батьками

*    Педагогічний десант ( виступи педагогів з актуальних проблем
виховання  дітей  та  гуртківців  з   концертними  програмами   на
підприємствах, в організаціях, де працюють батьки).

*        Дерево родоводу  ( зустріч  поколінь,  роздуми  над проблемами
родинного виховання, звернення до народної педагогіки).

*        У родинному колі ( анкетування батьків, індивідуальна допомога
родинам через консультації, практичний показ5зустрічі з лікарями,
психологом, юристами).

*        Народна світлиця ( звернення до народних традицій; формування
особистості школяра через мистецтво, спільну діяльність батьків,
дітей, педагогів).

*        День добрих справ ( спільна діяльність педагогів, батьків і дітей).

*        Вечір великої родини ( участь беруть батьки, гуртківці, педагоги:
організація відпочинку, ігри, концерт, виступи театру).

*        Альбом - естафета "Як ми живемо" ( досвід організації роботи з

* Клуб "Родинні традиції"".

*        Родинна скарбничка ( добірка матеріалів з досвіду родинного

* Аукціон ідей родинної педагогіки.

*        "Батьківський ринг".

* Дні довіри ( у визначені дні педагоги, лікар, психолог ведуть прийом
батьків і консультують їх з проблем виховання).

* Родинні свята в гуртку.

* Дні відкритих дверей ( запрошення батьків на заняття дітей).

Десять головних заповідей для батьків

*        Не марнуйте часу дитини.    У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Отже, подбайте, щоб життя дитини не було нудним, одноманітним, безрадісними. Створивши сприятливе середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку.

*    Формуйте самоповагу. Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним на роботі, при виборі друзів, у сім'ї. Висока самооцінка додає сміливості, вміння ризикувати. Діти повинні усвідомити, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих..

*    Навчіть дитину спілкуватися .    Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків, приязне ставлення до оточуючих, зовнішня привабливість (одяг, манери), можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, педагогів), висока самооцінка, достатній запис слів, вміння підтримувати розмову.

*        Пильнуйте, щоб дитина не стала "телеманом".   Сидіння перед телевізором гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже, з часом у дитини можуть виникнути ускладнення під час спілкування. "Телемани" швидше реагують, але миттєва реакція, позбавлена осмислення, не завжди корисна.

*        Виховуйте відповідальність, порядність.  Потрібно не лише пояснювати, що добре, а що - погано, але й закріплювати гарні навички, карати за негідні вчинки. За приклад має слугувати гідна поведінка батьків.

*        Навчіть дитину шанувати сім'ю.  Добрі стосунки, любов і  повага в сім'ї виховують краще за будь-які лекції.

*    Подбайте про гарне оточення

Якщо ви живете на соціально-психологічному смітнику, дітям важко буде

вийти з нього, розповсюджуючи пахощі троянди. Оточення впливає на моральні орієнтири, поведінку дітей. Тому уважно придивіться, з ким дружать ваші діти, поцікавтесь репутацією школи, до якої вони ходять.

*    Будьте вимогливими

Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, в сім'ях, де до них ставлять високі вимоги. Але не будьте тиранами.

*    Привчайте дитину до праці

Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Не слід надмірно оберігати своїх синів і дочок від труднощів. Нехай вони зрозуміють, що шлях до успіху вимагає певних зусиль.

*    Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі

Нехай вони все перепробують, нехай вчаться на власних помилках, прагнуть робити щось для інших. Якнайбільше спілкуйтеся з дітьми.

Анкета

( допоможе педагогу виявити виховні можливості    батьків)

  1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків.
  2. Освіта: вища, середня, початкова (Потрібне підкреслити).
  3. Вік.
  4. Хто в сім'ї безпосередньо займається вихованням дитини (мати, батько,
    бабуся, дідусь, брат, сестра, сусіди)?(Потрібне підкреслити або написати).
  5. Що  заважає  вам  займатися  вихованням   сина,   дочки   (немає  часу,
    недостатньо освіти, педагогічних знань; вважаєте що виховувати повинна
    школа, позашкільний заклад)? (Потрібне підкреслити).
  6. Де ви найчастіше буваєте зі своєю дитиною: у музеї, театрі, кінотеатрі,
    філармонії, на природі, нікуди не ходите (Потрібне підкреслити).
  7. Чи знайомі ви з друзями своєї дитини зі школи, з будинку, з ПНЗ
    (Потрібне підкреслити).
  8. Які якості характеру своєї дитини ви вважаєте позитивними, а які —
    негативними?
  9. Які методи виховання, на ваш погляд, найбільш ефективні (виховання на
    основі довіри,  вимогливості, поваги,  суворої дисципліни)? (Потрібне
    підкреслити).

10.Чи достатньо, на вашу думку, ви знаєте свою дитину?

11. Де і з ким вона проводить своє дозвілля?

12.Яку професію ви рекомендуєте обрати вашій дитині? Як йому (їй) допомагаєте готуватися до майбутньої професії?

Всеукраїнські конкурси педагогічної майстерності

*    Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних  навчальних закладів "Джерело творчості".

*    Всеукраїнського конкурсу методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах "Виховати особистість".

*    Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель – обдарований учень».

*    Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти.

 

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід