Виховна програма "Чарівний світ літератури..."

31.05.2017   Administrator   Категорія: Новини

КЗТМР «Центр творчості дітей та юнацтва»

 

 

                     На конкурс

                                                                     на кращу програму тематичної зміни

                                                          у дитячих закладах відпочинку

                                                          серед педагогічних працівників

                                                           загальноосвітніх і позашкільних

                                       навчальних закладів

 

 

Чарівний світ літератури… 
В нім мрія людства, 
мудрість поколінь.

Виховна програма літературознавчого спрямування

 

 

 

 

                                                  Підготувала:

                                                                        культорганізатор ЦТДЮ

                                                                                   Тяжола Наталя Володимирівна

 

 

 

 

М. Тернопіль

 

 

         Найтепліша та найблагородніша пора року це звичайно ж літо. Влітку вся природа живе на повну силу. Зеленіють дерева, на них зріють соковиті плоди, цвітуть квіти на клумбах, у полях та на лугах. Та найбільше радіють діти, адже літо - пора канікул, веселощів, розваг. Чудовою пригодою для них стане відпочинок у літньому таборі. Це чудова можливість провести час із задоволенням та користю, знайти нових друзів та дізнатися багато нового.

Мета програми:

*   підвищення загальної освіченості учнів, формування вміння аналізувати прочитаний художній твір,  любити художню літературу;

*   сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;

*    виховання національно свідомого громадянина України;

*   формування і утвердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей, зацікавлення учнів художнім твором, як витвором мистецтва слова;

*   формування читацької культури молодих поколінь, розвиток у них естетичного смаку;

*   популяризація української мови серед молоді.

Виховна програма орієнтована на всі вікові категорії дітей шкільного віку.    Программа розрахована на 14 календарних днів.     

      

 

День перший «Давай знайомитись!»

Мета: познайомитись з дітьми, більше дізнатись про їхні захоплення та індивідуальні особливості;

                   - створити атмосферу довіри між дітьми та вихователями;

                   - вчити бачити в оточуючих людях позитив;

                   - виховувати у дітей почуття дружби, взаємовиручки, почуття гордості             за український народ.

  1. Гра «Півслова»

    Учасники гри сідають у коло. Кидають один одному м'яч. Той, хто кидає, голосно говорить перший склад свого імені, той хто ловить м'яч, повинен швидко сказати другу половину імені. Якщо він називає правильно, перший каже: «Так» і називає ім'я повністю. Якщо ім'я названо неправильно, перший каже: «Ні» і чекає, хто назве його ім'я вірно, тому учаснику гри він перекидає м'яч і т. д.

  1.  Гра «Хто є хто»

Кожна дитина отримує аркуш паперу та олівець. За п'ять хвилин гравці повинні познайомитися один з одним, намагаючись дізнатись якомога більше інформації один про одного. Виграє гой, хто встигне більше дізнатися і записати дану інформацію на папері.

  1. Створення скарбнички пропозицій «Що я очікую від відпочинку?»  В актовому залі прикріплені чотири кольорові скриньки, куди діти вкидають раніше написані пропозиції щодо свого відпочинку.                                                              

                                              

День другий «Стежками рідного раю»

    І. Літературно-поетична година «Наш край легендами і славою овіяний».

         Учасниками є учні віком від 7 до 16 років. Діти повинні розповісти легенду або продемонструвати один із звичаїв рідного краю, використовуючи прислів’я та приказки.

ІІ. «Впізнай автора з перших рядків».

          Розповідь вихователів про відомих українських поетів ( Т.Г. Шевченка, Л.Українки, І.Я.Франка).Учасники діляться на дві команди. Дітям зачитують рядки з  їхніх творів. Діти повинні якнайшвидше дати правильну відповідь.

ІІІ. Урочиста лінійка присвячена відкриттю табірної зміни «Літо в гості завітало».

           Під патріотичну музику всі жителі табору у вишиванках шикуються для відкриття свята, яке розпочинається з урочистої лінійки, гімну та підняття державного прапора України. Директор табору всіх вітає з відкриттям табірної зміни, наголошуючи, що лише здорова духовно і фізично особистість може творити заможну державу. Загони представляють свої назви, девізи, речівки, пісні. Дальше - виступи талановитих дітей з кожного загону. В ході свята наймолодші учасники свята представлятимуть свої малюнки, де  переважатиме тема миру і злагоди в державі.

                     

 

 

День третій «Шана Кобзареві»

  1. Тест на знання біографії Т.Г. Шевченка «Так чи ні».

              Учасникам наводяться факти з життя поета. Вони повинні підтвердити чи спростувати їх.

  1. Народився Тарас Шевченко у селі Кирилівці. (Ні. Моринці)
  2. Дівоче прізвище матері Тараса Шевченка Бойко. (Так)
  3. У родині Шевченка було 8 дітей. (Ні. Шестеро)
  4. Батько Тараса Шевченка був кравцем. (Ні. Стельмахом)
  5. Матір і старшу сестру Тараса звали Оксана. (Ні. Катерина)
  6. Щоб викупити Шевченка з кріпацтва портрет Жуковського намалював Брюллов. (Так).
  7. Шевченка був кріпаком Брюллова. (Ні. Енгельгардта )
  8. Коли Шевченка викупили з кріпацтва, йому було 20 років. (Ні. 24)
  9. Шевченка викупили за 2000 карбованців. (Ні. 2500)
  10. Твори «Іван Підкова» та «Тарасов ніч» не увійшли до першого видання «Кобзаря». (Ні. Вони входили до складу першого «Кобзаря»)
  11. Повне зібрання творів Т. Шевченка налічує 10 томів. (Ні. 12 томів)
  12. Тарас Шевченко написав 15 повістей. (Так)
  13. За перші три роки заслання Шевченко написав більше творів, ніж за наступні 7 років. (Так)
  14. Тарас Шевченко видав для дітей «Буквар». (Так)
  15. Т. Г. Шевченко — основоположник нової української літератури і національної літературної мови. (Так)
  16. За життя Шевченка «Кобзар» видавався лише один раз. (Ні. Тричі)
  17. Серія картин Шевченка носить назву «Мальовнича Україна». (Ні. Живописна)
  18. Заповіт Т. Шевченко написав у 60 років (Ні. У 31)
  19. Гора, де похований Шевченко, називається Чернечою. (Так)

    ІІ. Малюнок на асфальті «Подорож сторінками «Кобзаря»

ІІІ. Екскурсія до пам’ятника Т.Г.Шевченка.

 

День четвертий «Життя – театр»

  1. Конкурс на краще читання  віршів Л.Українки.

    ІІ. Конкурс стінгазет «Своє життя ми творимо самі».

           Творча робота над створенням плакатного шедевра триватиме  два дні. Діти із захопленням намагатимуться  втілити на ватмани всі свої сміливі ідеї, щоб стінгазети вийшли яскраві, веселі, сповнені гарним настроєм. Кожна група дітей робить захист своєї роботи, а справедливе журі оцінює і відзначає найкращих. 

  1. Екскурсія в драматичний театр.         

         Ознайомлення дітей з життям театру за кулісами (сценою, закуліссям, гримеркою, гардеробною, оркестровою ямою). Знайомство  та спілкування з акторами театру.

День п’ятий «Намалюємо країну»

  1. Конкурс на краще читання  віршів Т.Шевченка.

В кінці конкурсу підводяться підсумки, нагороджуються    переможці.

  1. Зустріч з поетом(публіцистом, біографом).
  2. Розповідь на тему «Невідомі факти з життя Кобзаря».

 

 

  1.  
 
 


Конкурс малюнків на асфальті «Це моя Україна»

 

День шостий «Рідна казка»

  1. Подорож в парк. Вікторина «Сторінками улюблених казок».

ІІ.«Казкові руханки».

 Учасники діляться на дві команди. Естафета має кілька зупинок, до кожної з них гравці почергово повинні добратись різними способами – як Царівна-Жаба, як Зайчик-Побігайчик, перекочуючи по землі Колобок(м'яч).

ІІІ. Виставка-конкурс на кращий колаж з ілюстрацій на тему “Українські народні казки».

     

День сьомий «Казковий вернісаж»

  1.  Веселі пантоміми на тему “Казки народів світу».  

ІІ. Вікторина «Казковий вернісаж».

1. В якій відомій казці сіра непривітна осо­бистість здійснює підступний план вбивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втру­чанню громадськості все закінчується добре?

(Червона шапочка.)

2. Назвіть казку, в якій різні за своїм со­ціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному ар­хітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попере­дній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.

(Рукавичка)

3. Герой якої казки постійно виконує заба­ганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

(Про Липку та за­жерливу бабу.)

4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, неза­конно оволоділа чужим помешканням,то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

(Коза-дереза.)

5. Назвіть казку, в якій ідеться про спортс­мена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допо­могли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал — трагічний. Проявивши за­надто велику самовпевненість, він гине. (Ко­лобок.)

6. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нероз­судливість та імпульсивність у поведінці при­звели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі (Царівна жаба) 

 

День восьмий «Люби та шануй своє»

  1. Конкурс на кращу театралізовану постановку української народної казки (на вибір учасників).

 ІІ. Майстер-клас «Лялька-мотанка». Виготовлення української ляльки-мотанки із ниток.

ІІІ. Марафон на знання найбільшої кількості приказок та прислів'їв

 

 

День дев'ятий «Рекламна пауза»

    І. Конкурс на кращого рекламного агента.

            Учасники повинні підготувати кращу рекламу та антирекламу продукту харчування чи напою на вибір. Наприклад, прорекламувати корисний йогурт та підготувати антирекламу про чіпси.

            ІІ. Інтелект-турнір «Свою Україну любіть».

                   Інтелект-турнір розрахований на дітей віком 13-16 років та проходить     у 5 етапів по 2 запитання в кожному.

         Перший етап - «Сторінками історії».

         Пропонуються запитання з історії України, українознавства.

         Другий етап - «Відомі постаті України».

         Запитання з життя і творчості славних земляків, відомих поетів,       письменників, політичних діячів.

         Третій етап -  «Ми з козацького роду».

         Запитання про славне козацтво.

         Четвертий етап - «Крилаті думки житимуть вічні».

         Кожен учасник повинен закінчити відомі фрази, афоризми та вислови       видатних людей минулого і сучасності.

         П’ятий етап -  Відеозапитання на знання географії України.

         За кожну правильну відповідь учасник отримує по 2 бали. Переможці          нагороджуються грамотами.

        ІІІ. Танцювальний флешмоб «Танцюють всі». У флешмобі         беруть участь всі учасники зміни.

 

 

День десятий «Вірні тобі, Україно!»

  1. Патріотичний ранок «За волю, за перемогу!». У ході заходу зустріч з воїном АТО, читання віршів на патріотичну тематику.
  2. Майстер-клас з виготовлення оберегів для наших захисників  у формі ангелика.
  3.  Конкурс патріотичної пісні

 

День одинадцятий «Квітуча країна»

  1. Конкурс на краще художнє читання української байки чи гуморески.
  2. Майстер-клас з вишивки стрічкою – «Квіти України»

ІІІ. Фотоконкурс «Щира посмішка».

Фотографії представляються дітьми в електронному вигляді, пізніше,   демонструються на проекторі всім відпочиваючим. Журі визначає переможців у таких номінаціях:

       1. «Посмішка на обличчі»;

  2.«Посмішка в русі» (гумористичні кадри з життя);

       3.«Веселка посмішок» (на фотознімку повинно бути від двох і більше осіб);

  4.«Сміх без правил» (фото на вільну тему, здатні викликати позитивні емоції та сміх).

 

День дванадцятий «З Україною в серці»

І. Літературний КВЕСТ «Склади портрет».

              Учасники гри діляться на команди. Рухаючись по заданому маршруту, вони повинні дати відповідь на питання. За кожну вірну відповідь учасникам вручається частина пазла. Виграє команда, яка швидше збере всі частини пазла та складе потрет письменника.

    IІ. Дискотека « З Україною в серці».

                   На танцювальному майданчику звучать музичні композиції тільки українських виконавців. Всі діти вдягнені в національні костюми, дівчата прикрашають голови віночками, сплетеними власноруч. На святі оголошується конкурс на кращий українськи костюм дівчини та юнака. Переможці нагороджуються пам’ятними відзнаками.

День тринадцятий  «Ми – українці»

І.«Проба пера».

Конкурс на кращий власний літературний твір ( прозова чи віршована форма).

    ІІ.Танцювальний флешмоб в підтримку миру в Україні «Разом ми єдині».

         Діти одягнені у вишиванки збираються на танцювальному майданчику. Постановником флешмобу виступає культорганізатор. Під запальну українську музику всі синхронно виконують танцювальні рухи та створюють різні фігури. На закінчення танцювальної композиції діти випускають в небо сині та жовті повітряні кульки.

День чотирнадцятий «Пора прощання»

І. Підведення підсумків всіх конкурсів, змагань, які проводилися протягом табірної зміни.

     Заключний період зміни – підсумковий період, підбиття підсумків того, чому навчилися, дізналися діти і що їх порадувало. Останній день зміни – роздача величезної кількості автографів і написання побажань в блокноти і зошити.

    ІІ. Фінальний концерт 

          Це «завіса», після якої всі роз’їдуться по своїх домівках. Важливо, щоб концертна програма була витримана в строгих, але добрих тонах з побажанням дітям всього найкращого. 

         Під час концерту діти дякують усім, хто працював з ними впродовж усієї зміни: директору, вихователям, лікарям, друзям, з якими вони познайомились в таборі.

  •  
  • Виховні бесіди: 5-8 класи / Упоряд. Л.Шелестова, Ю.Царенко. – К.: Ред. загальнопед. газет, 2004. – 128 с.
  • Вишневський О. Ще раз про народження громадянина: національне і громадське у сучасному українському вихованні // Освіта. – 2002. - №8-9. – С.6-7.
  • Гонський В. Патріотизм як основа сучасного виховання та ідеології держави / В. Гонський // Рідна шк.– 2001.– № 2.– С. 9–14. Роль, функції та структура патріотизму. Особливості та закономірності його формування.  
  • Гнутель Я.Б. Критерії оцінки рівня сформованості національної самосвідомості особистості // Гнутель Я.Б. Ази виховання: світоглядні поняття. – Тернопіль: Астол, 2000. – С.128-132.
  • Кошіль М. Народне мистецтво – джерело національного виховання // Рідна школа. – 2000. - №6. – С.52-54.
  • Коваленко Є. Методика роботи у літньому оздоровчому таборі. – Київ, 1997.
  • Кульчицька О. Калейдоскоп цікавих шкільних свят / Навчальний посібник. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008.
  • Орієнтири літа: методичні поради / Київ, 2003.
  • Осипець Р. Критерії оцінки рівня сформованності національної самосвідомості особистості // Рідна  школа. – 2000. - №1. – С.17-19.
  • Павленко Л. Виховання засобами мистецтва // Директор школи (Шкільний світ). – 2003. - №42. – С.15.
  • Проскуріна Е. Святкове літо. / Харків, 2005.
  • Постовий В.Г. Про концепцію національної ідеї та механізми її впровадження // Педагогіка і психологія. – 2005. - №1. – С.19-23.
  •  Титаренко А. Національне художнє виховання: Проблеми і перспективи // Шкільний світ. – 1999. - №5. – С.4.
  • Шемет Л. Прилучення дітей до фольклорної спадщини в умовах урбанізованого середовища // Рідна школа. – 2004. - №1. – С.22-25.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід